dagarna två.

Avslutade juldagen med en mobil i örat och en riskudde på ryggen. Var riktigt härligt! Pojken min babblade på i örat på mig. Så underbart att bara få höra hans röst, bara få lyssna. Blev rätt länge vi pratade. Somnade inte förns vid ett.

På annandagsmorgonen väckte mamma mig vid halv nio. De hade satt på gröt och skulle gå ut med hundarna. Jag fick pallra mig upp för att röra på en slev i en grötkastrull.
Efter en halvtimme hade jag piggnat till allafall. Om det var av det innerliga rörandet, hoppandet upp och ner från stolen eller tiden som hade gått, vet jag inte.
När mor och far kom tillbaka åt vi gröt och vörtbröd. Så gott. Sedan åkte vi till stallet. Sanna och jag red en sväng. Tyvärr var det glashalt ute. Rätt läskigt. Men det gick bra ändå.

Vid tre åkte mor, brorsan och jag till stan. Skulle fynda på rean tänkte vi. Brorsan hittade kläder! Han köpte, hör och häpna, TVÅ par jeans. Å en t-shirt. Nu klarar han sig i flera år... *flinar*
Varje dag ser man skillnaderna på brorsorna och på en själv. Lillbrorsan får mor säga åt att han måste handla kläder, till mig säger hon att jag inte ska handla så mycket, till storbrorsan säger hon ingenting för han gör ändå som han vill... *ler*

Jag hittade en jacka! Så fin var den! Skönt att ha något att byta med, så trött på att gå omkring med kappan jämt. Sen hittade jag jeans och en tröja. Måste bara fålla jeansen ca 10 cm... Värsta med att vara kort.

På kvällen åkte jag till lokalen, var filmmaraton. Mor tyckte att jag kom hem för sent. Å blev sur på att jag inte hade planerat hur jag skulle komma hem. 

Idag jobbade mor, så jag gick ut med hundarna imorse. Sedan fick jag för mig att jag skulle städa, så städade badrummet. Men det behövdes ju. Var över en vecka sedan. Måste ta resten av rummen imorgon. 

Sedan var far och jag i stallet. Usch ett jäkla fläng. Mellan stallen. 

Vill flytta snart! Nu ser man ett ljus allafall. Gubben har ju bestämt sig för att sälja. Han har sagt att vi kan flytta dit i april. Så förhoppningsvis håller han sig kvar vid det. 
Är så less på det här nu. Vill ju ha hästarna hemma. Kunna ta hand om Primula och Kátur på bästa sätt. Våra gamlingar behöver ju extra vård nu, å jag kan inte ge dem det. Känns illa.
Inte för de har det dåligt där de står nu. Har världens lyx för Primula. De mockar, fodrar och gör allt. Jag kommer dit och kollar till Primula och fixar hinkmat. Men skulle vilja ge henne mer promenader. Kunna gå till henne fler gånger på en dag. Kunna ge henne ljummet vatten att dricka. 

Vill ha ett eget stall. Ett stall man får bestämma själv om. Strö man själv vill ha, foder man själv vill ha och prylar som man själv vill ha. 
Inte för att det är dåligt där vi är. Men diggar verkligen inte spån. Vill ha torvbädd med halm. Vill att de ska ha något att pyssla med under natten. 
Luktar inte så mycket heller. Å ser så mycket skönare ut. 

Nej. Shit vad jag skrev idag. Måste sluta. 

Ska bara skriva att jag varit i Linköping idag oxå. Monika, Mia, Jossan och jag var och såg på Narnia. En jättebra film, otroligt härlig! Var och såg den med underbara flickor oxå. 

Men känner mig inte i form just nu. 
Ska lägga mig och sova nu. Hoppas att jag känner mig bättre imorgon. 
Puss o kram!  

Några bilder från gården....

husetstalletbaksidan av stallet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback