näst sista dagen år 2005.

Sitter här framför datorn. En fredagkväll. Resten av familjen sitter framför tv´n och asgarvar, hör dem ända hit upp. De ser säkert på Kopps.
 
Jag saknar dig min älskade. Önskar att jag skulle få ha dig hos mig varje dag. Skulle vilja slänga mig i sängen, ha dig brevid mig. Vi skulle kunna se på någon av de nya filmerna vi beställt. 
Få ligga där i sängen, med din arm om min midja. Kunna ligga och se på dig min underbare.  
Åhh... Saknar dig så otroligt mycket. Å du är i Norrköping. Kommer inte kunna träffa dig förns nästa år.
Det känns rätt konstigt. De senaste tre åren har vi firat nyår tillsammans. Först i Åtvidaberg, sen på Stegeborg och förra året i ditt rum.

Förövrigt har jag haft en underbar dag. Åkte tidigt till stallet idag. Resten av stallgänget kom nästan samtidigt. Så vi red ut en sväng alla sex. Pappa fick tömköra Kátur idag. 
Sanna och jag höll täten hela turen idag. Askur och Beris går ju så bra ihop. 
Beris var så duktig idag oxå. Han var förjävlig innan vi kom ut. Han skulle inte stå still och när jag band upp honom försökte han knyta upp min knut. Han kickade åt mig när jag kratsade hovarna och var allmänt störig. 
Men sen var han som en gud att rida. Så underbart. Till och med den ökade tölten gick bra, blev inte helt rent men vad gör det, vi var inte på tävling. 

Efter ridturen så fick de andra tolka efter Beris. dvs de fick åka miniskidor efter honom. Han tyckte det var skitkul att få springa runt på fältet med de skrikande och klantiga människorna efter sig. Alla tittade på honom. Han visade upp sig och gick så snyggt! Han var så duktig så. 

Firade Britt idag oxå. Hon fyllde år. Alltid trevligt och åka dit. Allt som vanligt. Nästan allafall. Stig gick ju bort förra året, så var lite tomt efter honom. Sen var ju inte Catarina och barnen där heller. 
Men min gullunga My var där, syslingarna och mormors systrar. Alla folk som brukar komma. Tina och Olle han tyvärr inte komma, men resten hann vi träffa. 
Sedan åkte mamma och jag till maxi och handlade. Sedan var vi hos Primula. Gick en sväng med hundarna där. Nellie går inte att få ut hemma.   

Sen såg jag klart Shrek 2. Men känns konstigt att se film ensam. 

Nu ska jag gå och sova... Puss o gonatt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback