spännande fredag....

Mycket farande fram och tillbaka har det blivit idag. Tycker sånt är såå jobbigt!
Började 9.20. Hade två lektioner. Åkte hem, lagade mat, gick promenad. Tillbaka i skolan 14.50. Hade matte... Sedan var skoldagen slut... =P

Mamma och Nellie åkte imorse. De är på kurs i helgen. Mamma har börjat en IMMI kurs.
Det är hundkurser som är individanpassade och så. Hon ska lära sig att leda sånna kurser.
Hon far till Stockholm en helg i månaden. Vissa gånger ska hon ha hund med sig och vissa inte. Förra gången var det utan hund. Men gången innan det var Nellie med. De bodde då i Uppsala hos bröderna. Så Nellie och mamma åkte tåg och tunnelbana! Tufft!
Denna gång hade mamma tänkt ta med sig Vilma. Vilket inte jag var så glad åt. Jag vill helst träna min hund själv, i alla lägen. Har för lite tid tillsammans med henne ändå. Å de helger jag får henne själv är jättenyttiga för både henne och mig.
Men tur hade jag och Vilma började löpa. Oj vad tråkigt tyckte jag... *ler*
Så mamma fick ta med sig Nellie allafall.

Vilma tycker att det är lite jobbigt att gå själv. Vara själv och äta själv. Hon har protesterat lite idag. Men det har ändå gott riktigt bra. Känner att det är nyttigt för henne. Hon ska ju klara det här om något/några år.
Hoppas att hon äter maten ikväll allafall. För vid lunchen vägrade hon och jag fick kasta det istället. Känns så onödigt.
I vanliga fall när Vilma inte äter så kan Nellie ta det. Hon kan äta hut mycket som helst den hunden. Har inget stopp, är alltid hungrig.
Kan ju tro att hon är en labbe eller golden. Men inte. Hon är en Border.

Nu ligger Vilma brevid mig och sover. Hon drömmer. Säkert att hon är en stor farlig hund, för hon ligger och morrar och skäller lite... Min lilla plutt...

Vi cyklade ner till Primula förut oxå. Halt som bara den var det. Glans-is på väldigt många ställen. Rätt läskigt. Men det gick. Å vi kom både dit och hem.

Nu ska jag se till att det blir någon mat här hemma. Får ta lite kommando när mamma inte är hemma. Min kära far är inte så bra på att göra det.

Känner medlidande för min kära vän, hoppas att det ordnar sig för dig! Men jag finns här för dig, när du än behöver prata!

Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag har hittat hit =)
kul att kunna läsa lite mer om dej med *ler*

2005-12-05 @ 21:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback