torsdag...29 dec...

Det är jobbigt med dessa förbaskade smällare och raketer! Nellie, våran äldsta vovve är livrädd för dessa saker. Skulle gå kvällspromenaden förut. För en gångs skull var hon positiv till den, vilket hon inte brukar vara så här års eftersom hon vet att det kan smälla till när som helst.
Hon var så glad och traskade på, jag var vågad och släppte henne som vanligt. Skulle jag inte gjort. Efter en stund kom en raket, det värsta. Ven till rätt nära oss. Nellie hoppade till och sprang till närmaste häck. Hon kröp in och började försöka gräva ner sig.

Fick dra ut hunden ur häcken. Sen lillvovven som skäller hela tiden. Usch!

Var på Hugos och fikade med tjejerna förut. Var trevligt. Pratade massor som vanligt. Satt på hugos i typ tre timmar. Planerade mat vi ska ha på lördag. Alla hade olika förslag. Men till slut kunde vi samsas. =)

Blev en ridtur på Kátur idag oxå. Han gick riktigt bra! Men tyvärr blir det bara skritt. Han kan inte trava eller galoppera än. Tyvärr. Även om han gärna gjort det!

Igår red mamma och jag en tur. Vi hade galopptävling på fältet! Gud vad kul det var! Snön yrde massor. Jag red först, men sedan smet mamma om mig. Jag tänkte smita om henne igen, men hann inte för en kurva kom och mamma prejade in mig i skogen... Elakt! Men kul hade vi! Å hästarna älskar det! =) Beris var så duktig på hela turen igår! =)

Var hos pojkvännen igår kväll. Så härligt! Älskar den pojken så otroligt mycket! Vi såg på Boat Trip. En otroligt rolig film. =) Men man kan bli något trött på föräldrar och syskon ibland.

Snart dags att dra sig ner i sängen. Skriva lite dagbok. Har varit dålig på det de senaste dagarna.

Puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback