virrevarv av tankar...

Mycket som snurrar i huvudet nu. Man tänker fram och tillbaka. Positivt och negativt. Hela tiden pendlar det.
Har stundtals haft en underbar dag. Imorse när jag var ute med voffarna... Runt kvart i sju sådär...
Fick som ett lyckorus. Bestämmde mig för att vara glad idag. Trevligt!
Det är ju så mycket härligare att le än att se sur ut. Även om det krävs mer muskler för det....

Mitt lyckorus varade inte så värst länge. Skolan är inte bra just nu. Kommunikationen är urkass. Vi är sura på lärarna och lärarna är sura på oss. Vill inte vara sur på dem. De är mina favoritlärare. Varför håller de på såhär för? Visst allt är nytt för dem med. Det är jobbigt. Men måste de ta ut det på oss? Nej! Ska de ta ut det på oss? Absolut inte. Känner inte att de är särskilt bra förebilder just nu.
Fick säga till Uffe att se lite glad ut igår. Han som alltid klagar på oss... Han bara svarade med att han inte hade något att vara glad för. Men då vaknade klassen till liv, det var rätt underbart! Alla kom på något han skulle vara glad för. Kändes lite kul! Snacka om reaktion när det behövs!

När jag var hemma på lunchen igen var jag ute med hundarna. Det var underbart att gå ut. Solen sken rakt i ansiktet på mig. Då blir man glad. Inte ens Vilmas skall kunde få mig på dåligt humör.
Sen när jag var på väg hem igen hade solen gått i moln. Mindre kul...

Har varit på NMV möte idag. Julavslutning med jultallrik hade vi. Rätt trevligt faktiskt. Gud vad de kan prata!

Sen undrar jag vart min The Sims Hot Date skiva har tagit vägen. Den finns ju inte någonstans. Så irriterande. Jag som kände för att sitta och slösa bort några timmar på det.
Sist jag såg den så låg den i datorn. Men nu ligger det en skiva med något video program på.
Pappa har ingen aning om vart han har lagt den... Åhh...

Jag letar vidare... Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback