weeiii

Snön har äntligen fallit! Jag är överlycklig. Finns det något härligare?!? Jo visst kanske. Men åhh så härligt.
Mor och jag red en sväng. Vi kunde rida efter fem. Egentligen är det ju kolmörkt ute. Men snön lyser ju upp så bra. Vi red till och med i skogen. Så kul. Beris är underbar, tycker mer och mer om honom för varje dag. Dessutom blir det svårare och svårare att låta pappa rida. Lite synd om pappa... Men det är ju så kul.
Kátur ska ju egentligen vara pappas häst, Beris ska vara min och Glotti blir ju mammas.

Nu är ju tyvärr inte Kátur bra i sina ben. Vi vet inte vad det är, någon överansträngning av något slag som aldrig vill gå över.
Så pappa och jag bråkar ju om Beris. Men jag håller koll på pappa, för det har jag lovat Madde.
Lite kul, pappa trodde inte på mig när jag sa att Madde hade sagt åt mig att hålla koll på honom. Men det var faktiskt så.

Snart dags för jullov. Har endast en Naturkunskapslektion kvar och julshowen på torsdag. Sen är det lov! Så gött!

Men julen iår kommer inte bli som andra jular. En jul utan farfar. Det känns riktigt tomt efter honom. Måste gå till graven snart och sätta ljus igen.
Dessutom firar vi inte med kusinerna iår. Det känns tråkigt! Det är något vi gjort i alla år. Men nä inte nu. Jag klarar mig ju, men jag tycker mer synd om mina kusiner. Det är ju inte deras val precis. Denna jul kommer nog inte bli så rolig för dem. Tyvärr!
Kommer troligvis inte åka hem till mormor och morfar heller. Utan de ska nog komma hem till oss någon av dagarna. Mormor tycker att allt är så tråkigt nu. Å jag förstår henne.
Sen är ju brorsan borta, Robert alltså. Han är i franska alperna och göttar sig. Unge!!!

Lillbrorsan kommer hem imorn troligtvis. Om han nu kan bestämma sig och beställa biljetter.
Lillbrorsan och lillbrorsan. Han är ju egentligen min storebror, men är min minsta storebror och känns nästan som en lillebror, så blir lillbrorsan.

Julen kommer dessutom bli helt utan klappar iår. Rätt skönt faktiskt! Har inte köpt en enda, det är riktigt skönt! Kan tänkas köpa något efter jul, till nyår typ. Men det får vi se.
Blir att handla efter jul allafall. Har massor jag behöver köpa. =)

Nu är det dags att krypa i säng. Sooova!!!

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback