ikea. skola. praktik. Beris. Let´s dance.

Tjolahopp!
Igår var vi på ikea. Hade många förväntningar, tankar, ångest osv. inför detta besök. På ett sätt blev det som jag hade tänkt mig. Vi hade beslutsångest. Jag hade kunnat göra något åt det, vi hade kunnat satt oss ner innan och bestämt till viss del vad vi skulle köpa.
Men hade jag den motivationen? Nej!
Har inte haft någon motivation att tala om på många månader nu... Det beros på många saker, saker jag inte tänker skriva om här.
Men omgivningen har betydelse, och det har även den egna uppfattningen och tanken.

På ett sätt blev inte ikea som jag hade tänkt mig, att vi skulle köpa så flummiga och oseriösa och odiskreta saker var ju inte riktigt vad jag hade tänkt. Däremot säger jag inte att jag var emot det. De var riktigt coola. Men vill hemskt gärna måla om där nere nu... ;-)

Sedan hälsade vi på lite hos linköpings föreningen. Vi var inte där så länge, men det var trevligt så länge det varade!

Idag vaknade jag av att det andra ögat var igengeggat och mitt ena ben var bortdomnat. Weii! Vilken bra start på dagen. ;-)
Jag linkade till duschen... Sedan blev allt mycket bättre. Pratade med min praktikplats idag också.
Känns otroligt bra och jag ser verkligen fram emot denna praktik! Så skönt ska det bli!

Lite jobbigt har det varit att vara i skolan idag, man var tvungen att tänka, planera och skriva en massa. Var rejält slut vid slutet av dagen där. Å då får man ett Naturkunskaps-prov. Nejdå, det ska inte vara så svårt.
Nej visst! Det gick galant... Eller ngt. Hoppas på ett G allafall.
Borde inte få bättre med tanke på hur mycket jag tränade..

Mor o jag åkte till stallet. Det var så härligt att komma dit, både Beris och Kátur blev så glada att se oss. Kändes så härligt! Å Beris var så positiv hela tiden idag, han skötte sig exemplariskt i boxen (för att vara Beris som inte får mat)
Han var så positiv hela ridturen, det var så härligt att rida. Det kändes så harmoniskt och perfekt att jag nästan var tvungen att nypa mig i armen.

Har sett på Let´s dance ikväll. Att Tone och Peter åkte ut, det är så fel. Tycker att Peppe skulle åkt ut idag. Det var inte ens kul att se honom idag, han stod ju bara still och såg fånig ut.

Nu är det dags att dra vidare....
Ta hand om dig. Puss o kram!
/lillan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback