lördagen

Satt vid datorn till sena natten inatt. Halv två kollade jag på klockan sista gången.... Shit, tiden gick fort på slutet. =)
Stängde ner och gick och la mig. Mor min kom hem typ samtidigt... Hon hade haft en trevligt kväll.

Vaknade redan vid åtta-halv nio i morse. Hade en tanke på att gå upp och gå ut med hundarna, kanske gå tillsammans med mamma.
Men jag var för lat. Låg kvar i sängen, mamma gick ut själv.
Efter frukost, tvättvikande och kaffe+macka var det dags för mamma att jobba. Pappa och jag åkte till Marie, Fredrik och My för att hämta frysen.

Så vi spenderade någon timme hemma hos dem. Såg hur "huset" hade blivit. My busade runt som vanligt! Tänk min stora tjej fyller 4 år om några månader... Vad tiden går fort!!! 
Det var riktigt härligt att få träffa dem. 

Sedan åt pappa och jag lunch. Sedan for vi till stallet. 
Blev en tur på Glotti med Kátur som handhäst idag. Gammel-pojkarna. =) Gick rätt bra. Kátur verkar må bättre nu. Han fick riktigt snygg trav ett tag. Han gick på löst grimmskaft, jag såg hur han slappnade av och började flyta fram! Han kom t.o.m ner lite i form. Såg så harmonisk ut! Underbart!
Sen fick han tokryck en gång och drog för mig, hade inte en chans att hålla honom så fick släppa. 
Men det var ingen fara. Han stannade en bit bort och det vara bara att hämta honom. 

Han är ju så jäkla envis bara. Har han bestämt sig för något så gör han det. Han har en så fruktansvärt  stark vilja. Det är mycket häst! 

Primula var sötare än vanligt. Mitt lurvtuss stod där med snön upp till knäna. Ögonen lyser. Jag får en blöt snö-puss. Mysigt! 
Visst som vanligt ligger hennes små öron bakåt när man kommer mot henne. Men så fort hon ser vem det är så åker de fram igen. Hon vet att jag inte bryr mig om att hon är sur. 

Snart dags att sova! =) 
Blev en godispåse ikväll allafall. Övertalade pappa att vi skulle köpa lite. *flinar* Det är bra med godissugna pappor! =) 

En semla blev det ikväll oxå. Riktigt onyttiga har vi varit. =P

Puss o kram!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback