inte min dag idag.

Nä. Många gånger denna dag har jag frågat mig varför jag överhuvudtaget klev upp ur sängen denna söndagmorgon. Kan det vara för att det inte ens var skönt att ligga kvar där... Kan tänkas vara av denna anledning.

Har väl inte fått den bästa nattsömnen... Men hade trevligt igår. Var på hugos med brorsan, Monika och Martin.

Idag började dagen med frukost. Vanliga med fil, all bran och guld müsli. Inget te idag tyvärr. Orkade inte.
Sedan gled jag runt och gjorde ingenting. Runt tio kom brorsan hem. Vi fikade kaffe och macka.
Har insett att kaffe inte alls är lika gott längre. Ska lägga ner kaffedrickande ett tag.
Vid halv tolv kommer vi allafall iväg till stallet. För en gångs skull får jag köra. Andra gången denna vecka. Men det gick knackigt. Jag hittade inte dragläget, körde hackigt och fick ingen bra rytm.
När vi väl är i stallet får far och mor för sig att de ska ta massa kort. De påtar hästarna... Många kort blev det. Ett helt underbart Beris-kort... Det är så mycket Beris det bara kan vara.
(för er som inte vet vem Beris är så är det min häst, världens knasigaste häst.)

Men idag blev det ingen tur på Beris, jag red igår och det var pappas tur. Fick låna Sannas häst Askur. Det skulle jag inte gjort. Fick rida med bettlöst träns för han har ett sår i mungipan. Red med samma träns i fredags, då gick det bra. Men idag fick han knäppen hästen. Han sprang som han ville och var typ galen. Vet inte vad det var med honom. Fick ingen kontakt. Fick rida hem igen.

Men jag fick mig en tur på Kátur istället (vår gammelhäst). Idag gick han riktigt hyfsat och vi galopperade till och med. Första gången på två månader. Blev en del trav också. Han var så duktig!

Har burit massa vatten idag också. Pappa och jag fyllde badkaret med hjälp av hinkar. Blev tre vändor var med. Vi hade två hinkar var. Jobbigt var det. Jag fick ont i mina armar. =S

Vilma och jag tog oss en promenad förut. Det var underbart. Bara hon och jag ute i det vita. 
Det var mycket skäll första biten, vi träffade både Snoddas och Svante. Flera par som var ute och gick också. Vilma måste bara skälla, de kan ju vara farliga. 

Men sedan gick det så bra. Hon var så duktig. Kände mig så stolt över min lilla plutt. Det var en underbar avslutning på dagen. 

Om den ändå varit slut då... Men inte... Klockan var bara sju när vi kom hem.

Nu ska jag ringa ett samtal. Sen ska jag gå en promenad. Sen dricka te. Sen är det dags att sova.

Skola imorn... Tyvärr.... =(
Puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback