Händelserik vecka... =P

Ja en vecka sedan jag bloggade sist... =P

I fredags var det skola till halv fyra. Sen åkte mor och jag till stallet. Blev en ridtur på pojkarna. På kvällen var jag bara hemma. Tog det lugnt med familjen och så.


På lördagen packade vi ihop oss, Sanna och jag åkte på hoppträning med Askur och Berserkur.
Hur kul som helst. Både Sanna och jag sken tydligen som solar hela lektionen. Men det var ju så kul. Det var svårt, jag som inte hoppat på bra många år och Beris som aldrig hoppat riktiga hinder. Å så var vi i ett ridhus också till råga på det. =)
Men det gick ju kanon ändå. Vi ska bestämma en ny tid.


Resten av dagen packade jag massa, till Branäs resan. Åkte till Primula också. Sedan åkte jag till lokalen på kvällen. Vi lagade mat och hade trevligt!
Tyvärr tog maten lite längre tid än väntat så blev lite stressat på slutet. Lite trist. Dessutom stängde Östenssons tidigare än vi tänkt oss. Blev lite stressigt då med, inte jätte vältänkt måltid.


I söndags morse åkte vi. kl.10.00 träffades vi alla på skolgården. Det var väskor, matkassar och folk överallt. När bussen kom gick det snabbt att packa in allt, det var knappt att allt fick plats, men efter lite pusslande så.
Sedan var vi iväg. Det tog ca 5 h att åka upp. När vi kom fram packade vi upp, lagade mat och grejade. Lekte lite lekar och så. =)


Under måndagen var det fri åkning, efter lite instruktioner av Uffe och Peter så åkte vi hur mycket som helst. Jätteskoj var det.
På kvällen var alla helt döda när vi satt i köket och åt kvällsmat. Sedan åkte vi ut och testade handikappsskidor. Häftigt!


På tisdagen hade min grupp skidskola, när vi åkt av oss en timme var det dags att börja, vi fick allt från grunden. Det var faktiskt jättesvårt att åka och ploga igen. Å svänga med plog är inte lätt... Hade helt glömt bort hur man gör...
Men senare fick vi lära oss nya saker. Jättenyttigt och kul. Vi såg ut som proffs när vi gled ner för backen.
Men har man en bra skidlärare så har man. =)
På kvällen hade vi Snowracer race. Min grupp vann B-finalen. Var jättekul, men gud vad trött man blev. Jag som var trött redan innan.
Somnade på köksbordet när de andra spelade kort vid fem-halv sex... =P


På onsdagsförmiddagen åkte vi längdskidor, snacka om skillnad på tyngd att bära längdgrejer och slalomgrejer... Det var skönt.
Underbar längdtur fick vi, med många goda skratt... =)
Under eftermiddagen kom det första "dåliga" vädret. Det blev mulet och började snöa... Oj oj oj. Katastrof i stugan... =P
Folket kom in och klagade på vädret. -Nu kan man ju inte åka...
Men jag drog ut Emelie och Linda allafall. Det blev jättekul, lite nervöst på sina håll.
Men var ju tvungen att åka lite utför sista dagen.
På kvällen åt vi rester mest, allt som fanns kvar. Vi hade mat till ett helt kompani. =P
Vid nio var det avslutning. Våra underbara lärare gjorde en kanon show och höll igång allt. Bara Linda som hade något eget att komma med. =P


Idag har vi städat, rensat och ätit rester. Vid tio åkte vi från Branäs. När nästan hela resan var avklarad fick vi fel på bussen. Det blev något fel på kopplingen eller så. Vi kom inte längre än till Laxå-baden. Där blev vi upphämtade av en ny buss. Men vår packning satt fast i bussen. Bagageluckorna gick inte att öppna av någon anledning. Så det var bara att åka hem utan dem.


Sedan har jag spenderat kvällen med min pojke. Vi har varit hos Primula. Jag har duschat en kalldusch. Fy fan. Varm vattnet fungerade inte... Blev lagom sur.
Sen har vi bara tagit det lugnt. Så skönt. Saknat honom så.


Nu är det dags att sova. Är så jäkla trött... Sova i egna sängen.

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback