Jullov... =)

Ja nu har man jullov. Det är jätteskönt!

Jag har ridit en hel del på lovet hittills. Nästan varje dag har både Beris och Nökkvi fått vara ute och springa, det känns skönt. De behöver det båda två.

I lördags (22:a) red jag lektion i Skänninge. Tanken var att jag skulle åka med Nökkvi, hade tränat hela veckan och lastat honom. Det hade gått bra. Men det var inte tillräckligt. Så till slut bytte jag häst och tog med mig Beris istället.

Och det var kul att rida honom. Jag fick jättemycket beröm för att både jag red bra och att Beris gick bra. Åsa som jag red för undrade om jag inte hade tävlat på honom. Det har jag inte gjort, har alltid sagt att han inte är någon tävlingshäst. Han har inte viljan och utstrålningen... Men Åsa höll inte med mig. Hon tyckte att han var väldigt fin och med lite träning så skulle han kunna tävla fyrgång. Så det är väl bara att träna. =) 

I jul har vi tagit det rätt lugnt här hemma. I familjen struntade vi i julklappar, vilket bara har varit skönt! Köpte två julklappar var, för ca 100 kr och sedan spelade vi julklappsleken om dem. Det var kul för klapparna kom till rätt person. Förutom en, Victor fick en film han inte ville ha, men det fixades snabbt med ett byte mot mammas handdukar, vilket passar perfekt till Victor som nyss flyttat till eget.

Själv fick jag te, kaffe, chokladkex, noblesse och pussel. =)
Sen köpte jag julklapp till älsklingen. Han fick simpsons filmen, lite choklad och en snäll flickvän, som bjuder honom på biokväll och middag. Jag är faktiskt riktigt nöjd med det!

Av Johannes fick jag en jättefin tröja och tryffel.

Ja en härlig jul har det varit!

På julafton skulle vi varit hemma hos farmor, men hon mådde inte bra, så vi stannade hemma istället. Sen jobbade jag på kvällen.
Juldagen var vi hemma hos mormor och morfar.
Idag har vi varit på julritt i Skänninge, mamma och jag med Kátur och Beris. Sen har vi druckit glögg och grillat korv. Mysigt värre!

Imorn bär det av till Uppsala. Mor och jag ska skjutsa upp brorsorna, Roberts flickvän Mi och deras hund Diesal. Ska bli kul att se hur det ser ut hemma hos dem nu. Robert och Victor har ju separerat... ;-) 
Victor bor i ett studentrum och Robert och Mi har flyttat till en trea. 

Nu är det snart mat. Så ska ner och hjälpa till. 
Ta hand om er! 
Puss o kram!  

Kommentarer
Postat av: Robert

Det var kul att ni följde med upp! Nästa gång får du komma up själv och stanna över en helg eller nåt! Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback