en skön dag... underbara scouter...

Nej, jag är inte ironisk. Har haft en helskön dag. Visst har varit skapligt trött. Har ännu inte sovit igen efter helgen. Men det är helt okej ändå.

Vi började som vanligt med en runda, eftersom det var första skoldagen för veckan. Var seg oh orkade inte säga allt jag hade tänkt. Men det väsentiga kom fram allafall. Och det är att jag mår bra just nu. Allt är kanon!
Har pratat om schema, vårfesten, temadagen och annat skoj. Hade även utvärdering av helgen. Riktigt kul och skönt! Vi fick prata ut och det kändes riktigt skönt. Alla var så gott som nöjda med helgen. Klart att det finns saker vi kunde gjort annorlunda och saker som kunde gått bättre. Men nöjd kan man vara för det! Och det är jag!

Har haft scoutmöte ikväll också. Tro det eller ej, men jag har gjort det helt frivilligt! Och det var jättekul! P-A och jag har kört ANT-pass med patrullscouterna. Så himla utvecklande och inspirerande. Körde aktviva värderingsövningar med dem. Så smarta och mogna var de, helscyhsst att lyssna på deras argument för nykterhet och varför och hur man står emot grupptrycket.
Ungdomarna är i årskurs 6-9. Så spännande.

Ska dra mig tillbaka. Läsa en bok och sen sova!

Längtar till lovet!! 9:e februari är jag back in town igen! =) Hem till Motala!
Puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback