Måndag kväll....

Inte blir det som jag sagt inte... Det gick ju många dagar mellan inläggen denna gång med...
Hoppas att vi kan köpa en router snart så jag kan få sitta på min dator och skriva... Allt är så mycket lättare då... ;-)

En härlig vecka har det varit allafall... Eller två veckor är det nästan...

Var inte inne i stan alls under Vätternrundan. Känns både skönt och lite trist. Dels så känns det inte riktigt som sommaren har startat eftersom man inte varit där... Men samtidigt skönt att slippa allt folk, trängseln, drickandet och alla cyklister som är överallt! 
Var hemma på gården och grejade istället. Det var skönt det! Umgås med pojken min och  familjen och så. 
Farmor var här en sväng också, så trevligt så och vi grillade och grejade. 

I midsommar hände det väldigt lite. Jobbade dag på själva midsommarafton, så blev inget lilla Lövhälla iår. Vilket känns lite skumt. Kanske inte hade varit så värst mysigt pga av vädret. Men känns ändå inte som midsommar varit utan lövhälla... 
Men på midsommaraftonskvällen satt pojken och jag och skruvade möbler, dagen innan var vi på ikea och jag handlade både databord, datastol, lådhurts och bokhylla. Bokhyllan är inte uppe än, men resten. Nu är det bara att slänga ut det gamla och fräscha till det lite i rummet. 

Framåt natten kom Lotta hit, från min ANT-klass. Det var jättehärligt att ha henne här en sväng. Även om det inte alls blev så lång stund så var det väldigt kul! 
Insåg hur mycket man saknade klassen. Och jag längtar grymt mycket till kongressen nu! Saknar massor av folk och jag hoppas att så många som möjligt av dem kommer på kongressen! 

Idag har det varit en riktigt härlig dag. Bästa starten på dagen fick jag, med en ridtur på Berserkur.
Var lite tveksam innan om jag skulle våga mig på att tvinga honom ut själv. Det är lixom inte riktigt hans favorit, men något som han verkligen behöver och jag med.
Men det kunde inte blivit bättre! Han var helt underbar! Pigg och glad, min pojke svävade fram i traven, tog galoppen så snyggt och det hela var helt underbart! Detta kommer jag kunna leva på länge!



När han går sådär bra så känner man att man gör rätt när man jobbar så mycket med honom. Det känns så bra! En stor belöning för jobbet man lägger ner!

Sen blev det en ridtur på Nökkvi, gick hyfsat bra. Red med Carolin och Betty (en unghäst på 3 år). Blev väldigt mycket snabb skritt bara. Vilket visserligen är bra träning, men blinningarna var ju på oss hela tiden och Nökkvi blev galen på dem. Vilket är lite synd. Men han skötte sig bra och var stabil när hon behövde det! 
Men jag känner att jag valt rätt ras av häst allafall, hon är en sådan där storhäst, varmblod tror jag... Stressad, rädd för allt och stor och klumpig... Shit skulle aldrig våga sitta på en sådan häst. Jag är glad över mina små sötnosar!    

                                    

Ikväll har det varit agility också... Vilma är jätteduktig. Men jag har mycket att träna på... 



Känner mig helt slut i både kropp och knopp just nu... Det har varit en dag med mycket fart och fläkt. 
Dags att sova nu... 
Gonatt! Ta hand om er!
Kramar! 

Kommentarer
Postat av: evelina

Låter som om du har det bra :D Vilka fina ponnys du har du! Blir sugen på o rida jue! Jag har det finfint skulle vara trevligare med mer sol bara... Kram o ha det bäst!

Postat av: Dessan

Hej Hej!
Måste bara fråga om det är Nökkvi fra tandal som du har på bilden. Ägde honom förut.
Vore tacksam för svar, har läng undrat hur han har det och hur det går för honom, saknar den lille buffeln...
Mvh Dessan

2008-02-10 @ 22:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback