nu äre sommarlov!!!

Japp sommarlov har man... Typ... Ett tag till allafall!
Har inte skrivit här på väldigt länge... Illa av mig... Ska bli ändring på det!

Mycket har hänt sen folknykterhetens vecka... ;-)

De två sista veckorna i skolan var helt underbara! Man insåg hur mycket underbara människor som cirklade runt en hela dagarna... Vi var hemma hos Björn, åt god mat och såg hur han bodde och så, en riktigt trevlig kväll!
Vi var i Utby och klättrade i berg! Eller rättare sagt, vi promenerade upp och firade oss ner... ;-)

Sen helgen emellan, dvs 25-27:e maj var jag hemma en sväng... Blev en riktig firarhelg... Först fyllde pappa år... Sen Johannes och sen var det mors dag! En skön helg med grilla och umgänge med släkten... ;-)

My och jag     SötnosarnaMoa

På måndagen (Idas födelsedag) firade vi henne och så var vi på en kanonners musikal (eller operett eller vad det nu var), den var allafall jättebra! Och vi fick autografer efteråt. ;-P
Sen var vi i Sillvik, vi hade utvärdering om hela året och umgicks och hade det bra.
På torsdagen sista veckan var det bullfest! Det var trevligt! Teater, god mat, massa musik och underbara människor... Kan det bli bättre?

Sen var det dagen D eller A... Avslutningsdagen...
Det var en härlig dag! Många tårar rullade nerför kinderna... Sorgligt kändes det att inte längre få umgås med alla...
Men samtidigt skönt att äntligen få åka hem... Vemodigt!

Bilen packades full... Men ändå tog vi en sväng till Ullared... Inhandlade lite bra att ha grejer! Och allt fick plats! ;-)

Sen har jag typ haft sommarlov...
På tisdagen (5:e) var jag i Linköping och körde pass om UNF på en högstadieskola. Jobbigt men lärorikt och kul!
Nu har jag bestämt mig... Högstadiet blir det inte...

Torsdag (7:e) till måndag (11:e) var vi hundvakt åt farmors hund... En lite jobbigt helg med mycket passande... Tre hundar att hålla reda på är lite jobbigt. Glad över att det inte är så jämt... ;-)
Men kul ändå. Farmors hund går vanligtvis alltid i flexikoppel (bor i stan), men här gick hon lös hela dagarna och hon fick lite aktivitetsträning och passiv träning. Jag var med på mammas valpkurs med henne en stund.
Hon sov som en gris på nätterna... ;-)

Sen har Vilma och jag börjat på agility! Vi går en sommarkurs! Den började i onsdags. Så kul! Vilma är så duktig och jag känner mig lite ringrostig. Men man kommer tillbaka i tänket snabbt!
Vi behöver bara träna lite självsäkerhet på Vilma och snabbhet på mig så kommer allt gå såå bra!

I onsdags fick vårt kära sto kliva in i transporten och åka milen till Norsholm... Där släppte vi av henne i en jättestor hage med tre andra ston.... På måndag kommer hingsten dit.... ;-)
Förhoppningsvis har min sötnos ett föl vid sin sida nästa sommar...

Tindraalla sex hästarna

Annars så har jag det rätt gött här hemma på min gård... Försöker rida nästan varje dag och fixa och dona lite...
Senare i sommar blir det jobb och målning av huset... ;-)
Men i helgen är brorsan här (Robert) och så är det Vätternrundan...

Ta hand om er där ute!
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Jesper

Jag tror dig inte. Allt kan inte ha fått plats i bilen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback