dagarna fyra... ;)

Ja i lördags var det en härlig vinterdag! Solen sken jättefint och det var snö på backen. Det var perfekt för att ta vinterkort, frost på träden.... Ja sådär fint som det kan vara ibland.
Så min kära moster skulle passa på att ta några fina julkort på barnen, hon brukar göra det.
Jag skulle assistera lite. Så först började vi med att välja ut vilken häst vi skulle ta, Primula har redan fått vara med några år innan så hon fick stå över och Gloi ser inte så kul ut på kort... Så vi valde att ta Beris, för My gillar att rida honom och han är snäll och så.

Så vi klädde på Beris med träns och fårskinn och traskade bort till skogsgläntan...
Det var perfekt för att ta kort, Beris var såå snäll och såå duktig. Han gjorde i princip allt vi bad honom om, några gånger blev han hungrig och tog en tugga gräs... Men det är ändå matvraket Beris. ;-)
Jag tror att det blev många fina kort tagna den dagen... Många blev inte bra, men det är det som är det sköna med digitalkamera.
My och Moa tycker som de flesta barn att första kortet var kul... Men efter tio minuter är allt väldigt trist! Så vi fick muta lite och peppa mycket. =)

Sedan tog jag mig en ridtur på Nökkvi! Han var jätteduktig och det gick kanonbra.

På kvällen jobbade jag. =)

Söndag:
Var på ridkurs med Nökkvi, i Skänninge. Red för Åsa Eriksson, vilket var väldigt kul och lärorikt. Tyvärr hade vi inte de bästa förutsättningarna, för Nökkvi var både trött och spänd... Innan vi kom dit hade vi lastat honom i nästan en timme. Även om vi tog det lugnt så var både han och vi trötta efter det...
Men vi har fått mycket tips som vi ska tänka på. Och till nästa gång ska vi a tränat lastning betydligt mer. Han ska inte känna obehag inför det mer. Ska köra klickerträning i transporten är tanken. Vi får se hur det går.
Fortsättning följer.... ;-)

I måndags hade vi litteraturseminarie och denna vecka är det grupparbete som gäller. På torsdag är det presentation av fältstudien som gäller. Faktiskt riktigt kul! Jag är i en fantastiskt bra grupp. Även om vi ofta gör mycket annat än bara jobbar så har vi otroligt kul!

Nu ska jag nog ut till hästarna... Primula vill in... Och de andra vill ha kvällsmat... Och jag vill sova!

Så ta hand om er där ute! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback