vad har hänt på drygt en vecka...

Ja som ni kanske redan har läst så har jag kört upp och klarade det så nu har jag ett körkort... Eller snarare jag ska få ett körkort, just nu håller jag på och åker omkring med en liten lapp i plånboken...

Jag missade tyvärr en föreläsning, ett litteraturseminarie och tid för gruppsamtal under den dagen, men känner att det var det värt!

På torsdagen hade vi seminarie och muntlig redovisning, typ. Jag låtsades hålla i ett kort klassmöte med en 6:a som snart skulle ut på kanothajk med klassen.

Fredagen var ledig från skolan. Mamma och jag red och var på Sharpman och köpte skor. Sen åkte jag och hämtade Johannes och spenderade kvällen med världens underbaraste. Det var en härlig kväll... Det var skönt att få ligga i hans famn och mysa.

Helgen försvann fort... Blev mycket ridning och tid i stallet. =)

I måndags var det två föreläsningar. Den första var en kanonbra föreläsning med Anders Sjöholm, han pratade om kroppsspråk. Väldigt intressant, om hur mycket kroppsspråket spelar roll i kommunikationen. Sen hade vi en föreläsning om kläder och ting.

I tisdags hade vi en kanonbra dag! Vi hade ett Workshop om rörelsekommunikation i praktiken. Vi skulle vara i en gympahall hela ABC-gruppen... Vilket är 60-70 studenter... Det kändes lite läskigt till en början, men Gunilla Söderberg var en kanonbra föreläsare/workshopsledare. Många spärrar släppte i gruppen och vi har börjat lära känna varandra lite bättre nu.

Onsdag och torsdag har vi pratat om kropp och röst. Vi har fått spela upp små korta scener i olika sinnesstämningar och testat på att prata på olika sätt. Riktigt kul!

Idag har vi haft fältstudiedag och har observerat kommunikation mellan ungdomar på en skola. Denna kommunikation ska vi iscensätta på torsdag nästa vecka. Så idag observerade vi, sen satte vi oss på ett fik och skrev manus. Oj oj vad kul vi hade.
Jag är i en jättebra grupp på sju pers, sex tjejer och en kille. Vi jobbar bra ihop, även om vi har varit en grundantagande grupp lite för mycket idag. Men ibland behövs det, man måste lära känna varandra lite ibland också. Vi har fått en hel del gjort och kul har vi haft!

Annars är allt bra just nu. På söndag ska jag på kurs med min lilla häst Nökkvi, vi ska till Skänninge, där vi hade hästarna förut, så lite lagom långt bort.
Nästa vecka kommer Johannes hem och jag får träffa honom.

Och om två veckor ska jag ner till Göteborg och träffa några av mina underbara vänner från ANT-klassen! Det ska bli så kul att träffa dem och jag saknar dem så himla mycket. Och Ullis, jag hoppas att jag får träffa dig med!

Ta hand om er alla där ute! Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: u

Hihi men det är ju jag :D Och klart vi ses, mig slipper du inte :P ska bli jätteskoj! :D
Och jag gillar bilden i inlägget ovanför, hehe, Jesper och Ida kan man lätt fastna mellan :) hehe gillar din min :) kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback