lördagen den 8:e september

Känns inte som så mycket har blivit gjort idag... Men när man väl tänker efter så har man gjort en hel del.
Började dagen med att fodra hästar... De blev så glada när jag kom ut så.
De gör att det blir lätt att ta sig upp halv åtta en lördags morgon.
När jag käkat upp filen och druckit upp teet ropar pappa att hovslagaren har kommit. Men jag visste att han skulle börja med Primula som stod inne så jag tog det lugnt.
När jag kommer ut så är han precis klar med Primula. Tajming!
Så jag hämtar in Kátur. Gammelpojken har lite jobbigt med att stå så länge och lyfta hoven så han tramsar lite. Jag får hjälpa till som stöd och muta med lite äpplen. Men snart han han fått nya skor runt om.
Så tar in Glotti. Han är också gammal och har lite ont i sina bakben just nu (efter att ha varit busfarbror åt en ettårig hingst... de har busat och Glotti har stått på bakbenen för mycket... ;-) ). Får agera som stöd och muta åt honom med. Snart har även han skor runt om.


Sedan går far och jag in och dricker kaffe och äter tunnbröd. Klurade lite på hur vi ska bygga cavalettistöd.

Efter en stund går vi bort med hästarna till betet.
Sedan kom My & Marie och vi åkte till Sharpman. Jag köpte ett par nya ridbyxor, helskodda, skitsnygga! Och lite ben och gott till vovvarna.
När vi kom hem igen... dvs typ vid två... Så började vi fixa mat. Raggmunk med fläsk! Mums!

Väl ute, efter mycket regn och hagel som studsade på marken, gick vi till stallet och började plocka där det ska bli vindskydd. Lade upp plank på traktorvagnen... Flyttade på massa saker... Det var jättetungt och två timmar senare var vi helt slut... (på den tiden hade vi lite pauser medans pappa och fredrik slängde upp lite plank på taket...)
Men nu är det inte så jättemycket kvar. Utan det tar vi imorn. Då ska vi sätta upp staket, kratta och lägga på ny halm också. Ska bli såå skönt att få ett lagom stort vindskydd till våra åtta hästar!

Men nu är det dags att sova. Är såå trött! Upp tidigt imorn med... Tänkte hinna och orka rida och greja med hästarna på morgonen!

Ta hand om er!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback