En vecka...

Detta har hänt:

Torsdag 10/4:
Började dagen med en härlig ridtur med Nökkvi, Nellie och Vilma. Sedan grejade jag lite i stallet.
Vid elva tog jag cykeln ut till Ask, lite försenad så det gick väldigt fort med cykeln. Men jag hann... =)
13-16 var det Seminarie på LIU. Det var trevligt.
På kvällen var det årsmöte med Östergötlandsförbundet i Blå Stjärnan. Årmöte, smörgåstårta och klickeruppvisning. En lyckad kväll.

Fredag 11/4:
Malin Gustavsson kom ut till oss och höll lektioner. Jag red Nökkvi, det var jobbigt men givande. Nökkvi var jätteduktig och stundtals gick det riktigt bra. Vi har endel att jobba på, men det går allafall framåt. Malin gav mig endel tips och råd om träningen. Jag känner mig peppad!
Mamma på Beris och Marie på Freri red också. Det gick riktigt bra för dem med.
Detta ska vi göra om, lite oftare! =)

På eftermiddagen kom Amanda och vi körde en sväng med Primula och mamma red på Kátur. Primula blev överlycklig över att få komma ut och hon var såå pigg. Jag fick bromsa henne en hel del, vill ju inte att min tant ska skada sig. Primula glömde som vanligt bort att hon är gammal och betedde sig som en unghäst...


Lördag 12/4:
Snön vräkte ner.... Mamma hade hundkurs på förmiddagen... Jag städade inne... Sedan pluggade jag lite också.
Vi mockade och grejade, gick en promenad med hundarna och Primula.
På eftermiddagen åt vi våfflor och Camilla och Dino kom hit en stund...
Det hände inte så mycket mer... Man orkar inte så mycket i sådant väder.


Söndag 13/4:
Mamma och jag red en sväng på Beris och Nökkvi. Det gick kanonbra! Vi tänkte båda två på vad Malin hade sagt och våra pojkar gick så fint! Båda gick t.o.m. i form några steg i tölten! Framsteg!!!
Jonna var här, hon tömkörde Primula och putsade hennes sele+ lite till.
Jag åkte på första UNF DS-mötet med nya styrelsen. Det gick bra och det känns bra!

Måndag 14/4:
Körde Beris med sulkyn och red Nökkvi en sväng. Pluggade massor kurslitteratur.
Var en sväng nere i lokalen, UNF. Fick endel gjort, det kändes bra. 

Tisdag 15/4:
Hovslagaren var här, så pojkana fick nya skor och flickorna verkades. Jag kände mig inte upplagd för seminaiet så stannade hemma istället. 
Mamma och jag red en sväng på Beris och Nökkvi, gick riktigt bra! Senare på dagen blev det en sväng på Freri och Kátur också. Gick också bra. 
Läste igen massa kurslitteratur... 

Onsdag 16/4:
Föreläsning 10-12 om observation. Efter lunch åkte mamma och jag och hämtade hindren vi hade beställt. De var så fina så! Nu blir det hoppning!! 
Vi skulle hoppat när vi kom hem... Men sen kände mamma att tiden inte riktigt räckte till, så jag red själv en sväng ut istället.
Det var helt underbart. Nökkvi när han är som bäst. Lyssnade perfekt, behövde bara använda små, små hjälper... Lugn och avslappnad, men ändå koncentrerad och alert. Alla gångarter gick bra och det var en riktigt behaglig ridtur! 

Torsdag 17/4:
Började dagen med en ridtur. Mamma och jag red, jag på Kátur och mamma på Beris. Gick riktigt bra. Jag brukar ju inte rida på Kátur, men det var riktigt kul idag! 
Sedan seminarie 13-16.... Sista inför VFU´n... Jag känner mig en vecka efter.... Känns som VFU´n är först  näst nästa vecka.... Men det ska nog gå bra ändå.

Har varit barnvakt åt mina gulliga grannar idag också. Det är roligt!

Nu är jag grymt trött... Så ska gå och lägga mig... Imorn kommer älsklingen hem!

Ta hand om er! Puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback