Nästan två veckor...

Ja nu är det nästan två veckor sedan jag skrev sist... Och det har gått riktigt fort... Lite skrämmande vad fort det har gått. Det är 11 dagar sedan vi tog bort Gloi.... Det är skumt. Känns som igår och samtidigt som en evighets sen..

Vår lilla flock har ändrat sig mycket under ett år...
För ett år sedan så bestod hästflocken av 4 hästar. Våra fyra hästar, Kátur, Berserkur, Glotti och Primula.
I maj kom det till två hästar, vi köpte Tindra (3-årigt sto) och tog hand om Nökkvi (som numera är min egna häst).
I mitten av sommaren flyttade Marie (min moster) hit sina två hästar... Helt plötsligt hade flocken fördubblats och det var åtta små hästar i hagen.
 Den 13:e november var vi tvungna att ta bort vår fina häst Glotti, han fick spatt.
De blev sju... Sedan fick vi ta hand om två shettisar... Och det var nio hästar att ta hand om...
Men under v.7 gick Gloi bort och shettisarna flyttade till sitt nya hem.
Nu har vi sex små hästar... 
Och i maj kommer det en till, idag har vi känt den lilla sparka där inne... Eller den rörde sig allafall... Det dunkade till massor i magen... Det ska bli så spännande och jag längtar dit. Då blir det en flock på sju hästar.

Jag tänkte idag på hur länge vi har haft våra små pållar... Kátur köpte vi året när jag fyllde sju... (-94) det är 14 år sedan... Primula köpte vi året efter... Och året efter det kom Beris... 14,13 och 12 år har vi haft dem... Det är helt underbart!
Glotti kom till oss hösten 2003... Vi fick ha honom hos oss i fyra härliga år.

Här är de underbara hästarna:

Den nuvarande flocken:

Tindra                    Nökkvi          Primula         Kátur                Berserkur      Freri 
 






Pojkarna som inte längre finns med oss:

Gloi                        Glotti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback