Den första veckan på år 2008

Nyårsafton:
Innan nyår hade vi inte planerat så mycket älsklingen och jag. Men vi tänkte nog ta en sväng till UNF Östergötlands firande. Träffa lite folk i lagom mängd och sedan åka hem.
Nu blev inte firandet av, tyvärr för få anmälda.
Så vi fick hitta på något eget. Vi var hemma hos Johannes föräldrar, hade huset för oss själva i några timmar. Åt god mat, som min älskade hade lagat, såg på Grease (filmen som alla sett förutom jag) och myste i soffan till tolvslaget. Såg på lite raketer och fortsatte sedan se klart på filmen.
Sedan gick vi och la oss vid typ ett.

Nyårsdagen:
Åkte hem till mig runt lunch. Jag red en sväng på mina små pållar, Beris och Nökkvi. Beris gick bra, Nökkvi gick mindre bra. Tre dagar i rad hade han varit stel och spänd, så han får vila i några dagar.
Bakade fina hästtårtor till hästarna i stallet. Hästarna fyller ju år vid nyår, så klart de ska firas med tårta. Alltid förr i stallet har vi hjälpts åt att baka, alla bakar åt sin häst. Men Marie och My kom inte ut den dagen och mor och far var inte så intresserade. Så jag fixade sju tårtor själv! Blev inga dubbel-tårtor som det vanligtvis brukar bli, men jag kan lova att hästarna var glada ändå. 
Gloi och Tindra som aldrig fått mina tårtor förut blev lite förvånade och fundersamma på hur man skulle äta denna sak som låg framför dem. 
De andra små hästarna var så nöjda så. Primula var nog mest nöjd! Min lilla gottegris. Hon gnäggade hela vägen när jag kom med tårtorna, blev inte tyst förns hon hade huggit in i sin. 

den 2:e januari
Mamma och jag åkte till Skänninge med Kátur och Beris och red lektion för Åsa. Beris gick jättebra och Åsa tyckte än en gång att jag skulle tävla på honom. Så det är väl konditionsträning som gäller nu. Lite mer kondis och lite mer energi så kan jag hålla med om att några hyfsade poäng kan han säkert få. Kátur gick också rätt bra, han är ju ändå 25 år... Dessutom fick de stora klampar under hovarna. Så våra små pojkar kämpade på jättebra.

Johannes åkte hem till Jönköping, han börjar skolan den 3:e...   

den 3:e januari
Var barnvakt åt min lilla kusin Moa, gullungen själv. Det gick jättebra. Hon hjälpte mig att packa hö, gå ut med vovvarna, vi fikade och sen sov hon, sen hjälpte hon mig med att laga mat.
Visst blir man rätt slut efter en dag med en snart två-årig tjej. Men det är kul! Ska bli spännande att följa henne och snart så kommer hon börja prata mer... Än så länge är det små korta ord och mycket kroppsspråk.

den 4:e januari
Red Beris en sväng på fältet, han fick pulsa i snö och högt gräs... Jobbigt tyckte han... Nökkvi blev av med sina skor, pappa skodde av och filade lite på hovarna, jag oljade in dem med linfröolja. Håller tummarna för att hovarna ska hålla med att gå barfota i några dagar. Han slipper halka omkring så mycket då och bli ännu mer spänd och stel. Den 10:e kommer hovslagaren, hoppas att han har lust att slå på ett par hippogrip på Nökkvi då. Kan vara bra för både hovar och träning tror jag.

den 5:e januari
Red en sväng på Nökkvi med mamma och Kátur. Gick på vårt fält och en sväng i andra beteshagen. Nökkvi gick jättebra, han var lugn och stabil. Så skönt! Jag är lättad, trodde att det var något med honom när han var så spänd, men förhoppningsvis var det skorna, att han halkade runt...
Red en sväng på Beris med, han halkade en hel del, men gick bra ändå. Blev mycket tölt, han går så bra nu och det är så kul. Han blev också av med skorna nu, så slipper halka runt mer.
Mamma och jag var ute och gick en sväng med Primula och Tindra också. Primula hade hellre blivit tömkörd tror jag... Kanske ska göra det imorn. =) Hon gillar ju det. Ut och jobba lite med gammeltanten.

På måndag är det skola igen... Usch! Skulle gärna ha lov längre... Orkar inte plugga, vill inte ta tag i det där caset... Vill inte ha tenta v.3.... Längtar till helgen v.3... Slut på kursen... Inget plugg... Ny kurs! Annan kurs!
Jaja... Bara bita ihop och kommer ihåg det dåliga till utvärderingen sen.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova... Är så tung i skallen... Får inte bli sjuk nu. Det är dumt...
Puss o kram!


Kommentarer
Postat av: ulrika

Ja det är verkligen en balansgång detdär. Men man får försöka göra det bästa av situationen! *kämpa och tänka positiv så det blir roligt*

Det låter som du har haft en skön inledning på det nya året tycker jag :) Ha det bästast vännen! Kramar i vintermörkret


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback