Tredje och fjärde veckan... so far... =)

Söndag 13/1
Jag har hittat en tjej som vill pyssla om min lilla ponny, det är helt underbart och Primula är så nöjd. 
Hon heter Amanda och är jättegullig och de trivs bra ihop. Kom och red första gången denna söndag.
Vi fick hem två små shettisar till oss, världens sötaste...

Måndag 14/1
Sista dagen innan tentan, fixade massor på mitt case och var ute och red på pållarna. =)

Tisdag 15/1
15.00 lades caset ut på it´s learning... Stor del av kvällen gick till att skriva och klura... Usch tentaångest...
Red och grejade i stallet på förmiddan...

Onsdag 16/1
Mycket tenta-plugg blev det på förmiddan. Var sedan ute och red på Nökkvi. Amanda kom och vi red en sväng på Beris och Primula. Sen pratade vi med shettisarna, Putte och Klasse, gav dem morötter och klappade dem lite. =)
Tenta-plugg resten av kvällen...

Torsdag 17/1
Ridning och tenta-plugg... =) Tur att man kan göra lite avbrott ibland och träffa de små underbara liven där ute i hagen... Inte många av mina kursare som har de paus-möjligheterna. Vill jag så kan jag kika ut på dem i hagen
från min dator. (dock inte så här dags då det är kolsvart ute)

Fredag 18/1
13.00 skulle tentan vara klar... Så blev det sista pillandet på förmiddagen, sen runt tolv skickades den iväg... Huh... Det var såå skönt! En stor klump i magen försvann...  ;-)
Jobbigaste är bara att man inte har någon som helst aning om det har gått bra eller dåligt... Det är bara att vänta och se.
Älsklingen kom hem och jag åkte till honom på kvällen. Innan jag åkte förberedde vi oss inför stormen som skulle komma. Shettisarna och Primula fick komma in i stallet. Vindskyddet var halmat och klart och hästarna stängdes av från skogen.

Lördag 19/1:
 
Stormen var här... Som tur var drabbades vi knappt alls av den. Visst det blåste och saker och ting flög runt. Hästarna var jättesugna på att gå till skogen. Men annars var det lugnt. Inga träd blåste ner! Jätteskönt!
Vi hade förberett oss på en ny Pär, stormen som fällde mängder av träd för oss och hela grannens skog...

Söndag 20/1:
Det blåste fortfarande ute, men ingen storm inte. Pappa och johannes fortsatte röjarbetet efter stormen Pär och mamma och jag pysslade i stallet och red hästarna. =)
My och jag red en sväng på Primula och Beris.

Måndag 21/1:
Vaknade med ont i magen och mådde illa... Hade hört att mina kusiner hade fått maginfluensa på söndag-kvällen så befarade att jag också skulle drabbas... Så var hemma från skolan.
Men blev inte så mycket mer än så. Jag mådde illa, hade ont i magen, feber, ont i huvudet och var allmänt slö.
Blev inget kursintro, föreläsning eller DS-möte för mig den dagen...
Var hemma, såg på film och slöade i soffan... Var ute några gånger med hundarna och fodrade hästarna...

Tisdag 22/1:
Vaknade igen med illamående och magont... Gick upp och tänkte att det skulle bli bättre, men det blev det inte... Så stannade hemma idag med. Har mått bättre framåt dagen... Har t.om. varit ute och ridit. Det var skönt! Mina små pojkar behövde det och jag med. Men nu är jag jättetrött! Ska lägga mig skapligt ikväll.
Imorn fyller morfar år, så måste må bra då! Hem till mormor och morfar och fika. Man vill ju inte missa att  träffa världens bästa momo och mofa!

Dags att dra vidare nu. =) Ta hand om er! Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Robert

Krya på dig favoritsyrran! Kram!

2008-01-22 @ 23:15:58
Postat av: u

Tack vännen :). Dock är jag inte riktigt helnöjd så inom de närmasta veckorna kommer det eventuellt ske en ny förändring igen, keep your eyes open :D hehe. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback