Två härliga dagar...

Igår var det jobb... Var på kontoret i Linköping och jobbade. =)
På eftermiddagen red jag en sväng med mamma och Annette. Blev en barbackatur på Nökkvi. Han gick så himla bra! Tölten satt riktigt fint! Såå härlig var han. Dessutom var det helt underbart väder!!
Annette red Kátur, vilket gick riktigt bra. Han gick så fint för henne. Sen fick hon pröva på att rida barbacka på Beris sista biten hem, vilket hon klarade alldeles galant. Töltade jättefint!

Idag har jag varit hemma.
Amanda kom hit vid elva, så vi red en sväng på Nökkvi och Nettla. Gick jättebra. Nettla var lite sur när vi gick för nära, men annars gick det jättebra! Nökkvi gick riktigt bra idag med! Underbart är det!
När vi kom tillbaka hade Jonna kommit hit. Amanda och jag fixade iordning hästarna, masserade Nettla och gav dem lite mat. De blev så nöjda så.
Jonna fodrade lunch, Amanda åkte hem och jag gick in och åt lunch.
Medans jag åt mockade Jonna i hagen, så skönt!

Sedan red vi en sväng på Beris och Kátur. Det var jättevarmt för dem, men både Beris och Kátur gick riktigt bra idag!
Beris var så duktig även om han gick först hela vägen.
Vi bytte häst en bit på vägen hem, för att Jonna skulle få pröva på Beris lite. Det gick riktigt bra för henne, han töltade riktigt fint med henne. Men sedan bytte vi tillbaka igen, Jonna trivs bäst med Kátur. =)

När vi kom tillbaka fick även de pojkarna lite mat.. =) Sedan hämtade vi Freyja och Tindra. Jonna borstade av Tindra lite päls och så fick hon lite mat. Freyjas sår tvättades av, sedan red jag henne en sväng i paddocken.
Red barbacka och struntade i gjorden och schabraket... Men det skulle jag inte gjort, faan vad ont jag har på svanskotan nu... Får säkert skavsår där igen... =S
Freyja var jättepigg, men stundtals gick hon jättefint! Jag var lite obalanserad på henne, så hon missuppfattade mig några gånger, tog galopp när jag tappade balansen och så...
Hon är ju så känslig. =) Men det är ju kul, bara jag som var klantig.
Fick riktigt fin trav på henne, tölten började bli fin. Men sedan kunde jag inte rida mer, hade så ont i rumpan... ;P
Hon blev rätt svettig med eftersom det var så varmt, så var bra för henne att jag inte kunde rida mer...

Vovvarna och jag tog en cykeltur på andra sidan vägen. Tyvärr var jag klantig, skyndade mig iväg eftersom mamma skulle ha hundkurs. Kollade inte däcken innan, så det var lite lite luft i dem. Det var inte punka, men hade troligvis åkt ut en del luft i vinter när cykeln har stått...
Så det blev en tung cykeltur... Men bra träning. Skönt att cykla är det. Ska försöka göra det mer!

Nu är snart mammas kurs slut. Ska äta kvällsmat. Sen ska mamma och jag fixa mormors present. Mormor fyller nämligen år imorn. =)

Ta hand om er! Puss o kram!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback