Dålig start, men ett bra avslut...

Ja dagen började lite sådär idag... Eller tidiga förmiddagen var okej. Satt inne vid datorn och fixade årsmötesprotokollet och lite annat. Sen var det kaffe och macka. Hade även lite marsvinsrådgivning via telefonen till Marie... =)
Idag var det strömavbrott en timme med... Det hade jag helt glömt bort, men som tur var hade kaffet precis hunnit rinna ner när allt blev svart... Det var dessutom bara borta en halvtimme... =)

Men sedan gick jag ut och skulle rida. Tog min Nökkvi, längtade efter en lugn och skön tur på min älskade häst...
Men han hade inte riktigt samma uppfattning som jag. Först stökade han otroligt mycket i gången.
Han ville antagligen gå in i en box... Han skulle inte stå still, inte lyfta hovarna, stod och skrapade hela tiden... Men jag höll mig lugn och var väldigt pedagogisk och konsekvent emot honom. *stolt*
Det går till slut, bara man är tålmodig och lugn.

När vi sedan väl kom ut var han jätteduktig första biten, han var superlyhörd. Stannade på sitsen och var såå duktig.
Men sedan gick det bara utför... Han halkade till några gånger eftersom han fick lite klampar... Efter det var han spänd i hela kroppen, hela tiden... När jag skulle öka till trav eller tölt så rusade han bara iväg med mig och höll på att sticka... Han glodde bakåt hela tiden också, som om han hade någon bakom sig...
Det blev en kort skrittur istället... Gick av och gick halva vägen hem med. Någonting var det med honom. Antingen var underlaget läskigt, det har ju smält bort en hel del snö nu och bara blivit blask... Eller så hade han ont någonstans... Eller så var det båda två i kombination... Nu får han nog vila några dagar allafall...
Dessutom stack Vilma för mig på hemvägen. Jag koncentrerade mig på Nökkvi och kollade på hur han gick.
Då passade hon på... Hon hittade troligtvis något gott att äta. Men usch vad orolig man blir! Det kändes som en evighet innan hon kom tillbaka... Skithund! Men nu vet jag var det är så nu håller jag koll på henne där...

Efter lite lunch skulle jag gå ut igen... Visste inte riktigt vad jag skulle göra, om jag skulle rida någon mer...
Men till slut beslöt jag mig för att bara gå ut och pyssla. Jag mockade i vindskyddet/hagen...
Usch vad tungt och blött det blir i detta tråkiga väder!!! Inte syns det att man har gjort något heller...
Sedan packade jag hö... Packade nio säckar... Sedan orkade jag inte mer... Jag tål tydligen inte det där höet och idag var det värre än vanligt. Har aldrig förut känt något av hö, men det här gör så det kliar i halsen och jag får hostattacker... Usch!
Freyja fick komma in och äta lite mat, funderade lite på om jag skulle longera henne... Men ångrade mig snart igen... Det är nog för halt ute. Så hon fick gå ut igen när hon hade ätit klart...

Jag gick in för att ta en kopp te... När jag precis satt mig med koppen ringde Marie och undrade om vi skulle rida. Behövde inte fundera många sekunder för det svaret... Var bara att hälla i sig lite te, sen klä på sig och gå ut igen.
Vi red en härlig liten kvällstur på Beris och Freri. Båda var pigga och glada och gick jättebra båda två! Underbart!
Det var ett härligt avslut på dagen!!! Beris töltade till och med mig! I skrittakt, men ändå! =)

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen!!! Ska bli såå skönt!
Puss o kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback