En lugn och skön onsdagskväll.. =)

Nu sitter jag framför tv´n med en tallrik gröt, mackor och te. Snart börjar ett avsnitt av vänner. Det känns bra det här. Hundarna och jag har varit ensamma hemma hela dagen. Har haft en skön dag.

Efter frukost tog jag och städade hos marsvinen och de fick vara ute på golvet och springa lite.
Sedan städade jag mitt rum och bytte lakan, det behövdes. =)

Efter kaffe och macka gick vi ut till stallet. Jag red Beris en sväng. Nellie ville inte följa med som vanligt... Så hon fick vara inne. Vilma följde med mig ut. Beris var riktigt duktig. Pigg och glad och lyssnade jättebra. Han är riktigt rolig att rida. Red honom igår med. Han var pigg då med. Så jag passade på att galoppera mycket. Mycket galopp och trav, eftersom jag känner att jag klarar de gångarterna bäst på honom. Men idag blev det även lite tölt. Han bjöd på så bra på hemvägen, så då blev det riktigt bra tölt. =)

Efter ridturen gick vi in och åt lunch. Sedan red jag en sväng på Nökkvi också. Hade tänkt låta honom vila idag egentligen, men eftersom jag inte fick med mig Nellie ut när jag red Beris så red jag Nökkvi med. Då följer Nellie alltid med.
Nökkvi gick rätt bra. Men var lite tramsig där det blåste...

Ikväll har jag bakat en kaka. Sedan fixade jag med bokföringen i föreningen, nu är det bara kontantkassan kvar.
Sedan har jag pluggat lite. =) Har en omtenta nästa vecka... Usch.

Igår var bara Vilma och jag hemma. Mamma och Nellie var i Stockholm på kurs.
Vi började dagen med en ridtur på Beris. Det gick ju som sagt riktigt bra. I början tramsade han lite och testade om han inte kunde få gå hem istället... Men när han insåg att vi inte skulle vända så gick han kanonbra. Han försöker verkligen alltid göra rätt och sitt bästa. Blev mycket galopp och han har helt underbar galopp, mjuk och skön. Kunde samla honom bra i galoppen med. =) Vilma fick pulsa på bra i galoppen...
Sedan blev det en ridtur på Kátur med. Han var lite seg, men gick hyfsat bra. =) Han är alltid härlig att rida.
Men efter det var Vilma riktigt trött... Så hon fick gå in och sova direkt.

Jag red en sväng på Nökkvi med. En lugn och skön ridtur. Han gick avslappnat och fint hela vägen. Det var riktigt skönt. Kunde koncentrera mig fullt ut på honom.

På kvällen sen var det SBS-möte. Vilma fick följa med dit. =) Hon var så snäll... Låg och sov i mitt knä hela tiden. =)
Vid tio i nio skulle mamma komma till linköping. Vårt möte tog slut vid åtta, så Vilma och jag passade på att gå en stadspromenad.
Sedan hämtade vi mamma och Nellie.

Nu ska jag se på tv. =)
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback