En vecka sedan...

Jaa... Veckorna de flyger iväg... =)
Måndag: Jag var jag barnvakt åt grannbarnet på förmiddagen... Efter lite lunch gick vovvarna och jag en ordentlig promenad.
På kvällen var det DS-möte med UNF. Därifrån åkte jag direkt till Mjölby och vårt Bodybalance pass. =) Mamma och jag köpte kort, så nu har vi varsitt autogirokort. Känns skönt! Nu ska vi träna ordentligt!

Tisdag: Mamma och  jag gick en promenad med hundarna efter frukosten. Det är riktigt skönt! Man kommer igång bra då. Sedan tog vi kaffe och macka. Sandra kom vid elva-tiden, så vi red en barbackatur. Mamma och Nellie åkte till stan och tränade lite...
Nökkvi och Freri var lite ömfotade, speciellt Nökkvi... Han stapplade fram stundtals.. Var sådär kul... Blev mest skritt.
På eftermiddagen åkte mamma och jag och simmade. Det var skönt! Men är förkyld, så tog det lite lugnt... Sedan handlade vi lite på vägen hem... =)

Onsdag:  Hovslagaren kom. Äntligen! Freri, Beris och Nökkvi fick guldskor runt om, med snösulor. Så nu ska vi rida!! =)
Kátur ska få på sig hippogrip runt om, vi hade kvar det hemma. Så nu får pappa jobba lite. Hovslagaren är inte så glad i att sätta på dem... Freyja får gå barfota än så länge, hon har så bra hovar och rids inte så hårt än, så hon klarar det bra. Hästarna fick vila. Så vi gick en promenad istället med hundarna. =)

Torsdag: Jag var jag barnvakt åt grannbarnen igen, 8-14. Sedan gick jag hem, gick en ordentlig promenad med hundarna. För sedan var det dags att åka till Rimforsa. Visade film för junis-barnen där. Bara det att jag trodde att det började sex, jag kom dit  kvart över fem och tyckte att jag hade gott om tid. Men när jag möttes av barn i dörren fick jag höra att det började fem. Jag har aldrig fått upp en filmutrustning så snabbt.. Men det gick och till slut blev det bra. Som tur var så var det snälla barn och förstående föräldrar/vuxna i Rimforsa, det är jag enormt tacksam över. Var hemma vid nio på kvällen... Var rätt slut då kan jag säga... ;-P

Igår: Mamma hade jobbat natt, så hon kom hem på morgonen. Eftersom jag behövde bilen till Rimforsa hade hon ingen bil. Men hon fick åka med Marie ut. Så vid nio kom mamma hem, med en liten Moa. Det var längesen jag träffade lilltjejen så det var jätteskoj! Hon fyller ju tre snart, så det händer ju massor med henne just nu. Marie åkte och letade mobil hos Emma, så Moa var själv hos oss i någon timme. =) Hon tränade hundarna, spelade spel, blev klippt, ritade och sedan hann vi fika med. Allt går så fort när man har en sådan liten tjej. =) Sedan kom Marie och drack kaffe med oss.

Vid elva kom Annette och Sandra så vi skulle rida en sväng. Stundtals var det riktigt halt, det hade ju kommit snö under torsdagen och ännu mer under natten.... Och när det ligger is under snön... Då klarar inte ens guldskorna av det underlaget. Men annars gick det bra. Nökkvi fick jobba endel på volt på några fält, det gick riktigt bra. Han hade lite svårt för att tölta, men jag tror att det berodde på klamparna han fick bak...

Efter lunch kom Lotta hit en sväng med sina små söta vovvar. Hon fick lite träningstips av mamma. =)
Sedan gick vi ut och packade hö och gav Freyja mat.
Vid halv sex åkte vi och simmade. Kändes som man orkade lite mer den här gången, hoppas att förkylningen är på väg ur kroppen nu... På vägen hem köpte vi pizza och handlade. Sedan kollade vi på let´s dance.

Idag: Mamma åkte och jobbade vid tio... Då drack pappa och jag kaffe. Sedan gick vi ut. Pappa tog in Kátur och slog på bakskorna, så nu har han skor runt om! =) Jag red en barbackatur på Nökkvi. Han var lite spänd och tramsig så fick samla honom en hel del. Trasslade i skogen och grejade... På hemvägen kände jag att han var riktigt laddad... Nästan överladdad. Men jag lyckades lägga hans energi rätt! Lirkade in honom i tölt. Åhhh vilken tölt sen. Har aldrig varit med om det på honom innan. Det var taktrent! Han gick i form! Och framdelen "lyfte"! Vilken känsla!
Kan du tänka dig att jag var stolt och glad efteråt. Vågade inte rida mer utan hoppade av direkt. Man ska ju sluta när man är på topp. Promenerade hem med en väldig glad och positiv häst. =)
Red sedan en sväng på Freyja. Stundtals gick det riktigt bra, sen stressar hon. Ska försöka ha med mig någon mer ut nästa gång. Hon går bättre då.
Longerade Tindra en stund med. Hon är ju bara såå duktig. Fick lite mat efteråt så passade på att lägga lite vojlockar på ryggen och greja med henne. Hon bryr sig inte ett dugg... Stod i gången som ett tänt ljus hela tiden.

Sedan åkte jag och kollade på My som red privatlektion. Hon var ju såå duktig!
Imorn ska vi åka och kolla på en ponny, ska bli spännande. Så nu är det dags att sova!

Puss o kram!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback