Helgen...

I fredags var Annette här och red. Tyvärr var det så tråkigt väglag, så vi kunde i princip bara skritta... Blev lite tölt stundtals allafall. För Annette gick det riktigt bra! Nökkvi gick hyfsat stundtals och stundtals gick han sådär... Vi längtar efter skorna nu.

På kvällen åkte mamma och jag iväg till Mjölby och simmade. Det var riktigt skönt. Men det kändes att man inte hade simmat  på jättelänge... Simmade ca 20 längder och var helt slut efteråt... Vi ska dit fler gånger!!! =) 
Innan vi åkte hem handlade vi på ica... Sen blev det grillad kyckling och pommes till kvällsmat. Mums!
Såg självklart på Let´s dance också. =)

I lördags kom Anneli hit en sväng, en tjej från Blå stjärnan. Så vi åt lunch och fikade lite. =)
Sedan kom Jonna hit så vi red en sväng på Beris och Kátur. Jag red Beris, gick faktiskt riktigt bra. Även om jag mestadels gick först så var han rätt pigg. Det var skoj. För Jonna gick det också riktigt bra. Alltid kul att se när hon gör framsteg! Kátur gick riktigt snyggt i tölten.

Idag blev det en ridtur på Freyja, eftersom paddocken är full av isfläckar så blev det en uteritt. Mamma följde med på Beris. Det gick riktigt bra. Hon var faktiskt riktigt lugn och fin, stressade i princip ingenting. Sen går det lite fort stundtals.. Men det är mest kul! =) Kunde tölta henne på fältet på vägen hem... Det är jag riktigt nöjd med. Nästa gång ska vi rida i lite snyggare form också. Nu var det rätt hög form. Men man kan inte få allt, hon var ju lugn allafall. Inget skrik efter Birkir, hon svarade honom inte ens när han gnäggade då vi kom tillbaka. Skönt!

Vi åt fisk till lumch idag. Helstekt röding, med potatismos till. Det är underbart gott!
Efter lunch kom Sandra hit, så vi red en sväng. Beris fick gå en sväng till med mamma, blev ju mest skritt på förmiddagen... Och jag red Nökkvi såklart. Det var hårt i backen... Så det var lite ömfotat...
Men annars gick det riktigt bra. Nökkvi hade rätt fin tölt stundtals.

Sen har jag en konstig häst. På en ridtur som tog ca 40 min hann han bajsa 5 ggr... Normalt?! Och det var inget stressbajs... Han var lugn som en filbunke och högarna var fullt normala... Det är lite konstigt...

Jaja... Freri och Nökkvi fick stå inne en stund och torka efter ridturen. Freri fick stå med sina lindor också...
Men tog precis ut dem nu... De stod och sov... Verkade ha det rätt skönt där inne... Men det var dags för middag... Så de fick gå ut. =)

Nu ska jag fixa med bilderna som togs under dagen.. =)
Här är en av dem, på mamma, mig, Beris och Freyja.                                                                                           


 På väg ut och rida... =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tyckte också ridningen gick riktigt bra!!:D.Specielt tölten:)

2009-02-01 @ 19:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback