Helgen som gick... En måndag med...

Jaa... En riktigt skön helg har jag haft! Helt underbart väder ha vi haft, har knappt velat gå in...
 I lördags kom Sandra och Annette hit. Så vi red en sväng hela gänget. Mamma red på Freyja, för Káturs ben var ju inte riktigt okej. Antagligen har gammelpojken lekt lite för mycket med fölen... Han har inte fattat att han inte längre är 12 år...

En ridtur blev det! Freyja skötte sig riktigt bra, hon var pigg. Men såg kontrollerbar ut allafall. På ett ställe stannade mamma, det var lite halt och så fick Freyja tid att pusta lite. Vi andra töltade iväg på grusvägen och tog en lugn galopp genom skogen. Nökkvi var riktigt duktig och kunde hålla en lugn galopp denna gång. Beris var lite seg på bortvägen, men efter en galopp var han på g igen. Han går ju såå fint!

Vid lunch kom Marie, Fredrik, My och Moa hit. Det var skoj att träffa dem! Vi bjöd dem på lunch. Moa är såå rolig nu när hon pratar så mycket... Hon hinner knappt äta när alla ord trillar ur hennes mun.

Efter lunch tog mamma och jag en ridtur till. Mamma red Tindra en sväng och jag följde med som sällskap på Beris. Hon är ju såå söt och cool Tindra. Sadeln var lite läskig först... Men sedan var hon som hon aldrig gjort annat än gå med ryttare på ryggen. Traskade iväg och ville gärna gå först. Det här ska vi göra oftare nu! =)
Det ska bli så kul när hon är inriden och klar!

Sedan på eftermiddagen åkte vi bort till Evas stall och fixade iordning allt... =)

På söndagen kom Annette och Sandra hit igen. Mamma stannade hemma, eftersom Freyja inte bör gå två långa ridturer på rad... Sen fick hon pyssla i stallet istället. =)
Vi red bort mot Rocklunda, en lugn och skön tur. Vi njöt av solen hela vägen. Mycket tölt blev det. =)

Efter lunch kom Amanda hit. Hon fick sitta på Freyja medans jag longerade henne. Sedan fick hon testa på att longera Tindra med. Det gick riktigt bra!

På kvällen åkte jag iväg på styrelsemöte i föreningen. Blev inte mycket möte... Men lite gjort allafall. Sedan gjorde vi chokladbollar. Det var gott! =)

Idag har jag varit i Linköping och haft omtenta... Det gick.... Ja som det gick... Antingen gick det bra eller kanske till och med jättebra. Annars gick det skitdåligt. Jag tycker att ett G borde jag allafall få. Men jag har ju haft fel förut, så vem vet...
Det är bara att vänta och se nu... Ladda inför nästa omtenta som är om två veckor...

Fodrade hästar.... Åt lite lunch... Sen hade jag tänkt rida en sväng... Men insåg sedan att Nökkvi hade gått ganska många dagar i rad... Och kommer säkert gå varje dag resten av veckan... Så han fick vila istället... Och hade ingen annan av hästarna som behövde gå idag heller.. Tindra och Freyja gick ju igår, så de behövde en vilodag. Kátur behövde ytterligare en vilodag... Gallan var mycket bättre! Skönt! Men en dag till är bra!
Och Beris kan jag ju inte rida själv och ta med mig hundarna eftersom Nellie har fått för sig att hon inte ska följa med då...

Så det blev en promenad istället. Det var skönt det med! Packade hö och mockade i hagen/vindskyddet med.

Sedan bar det iväg till Evas stall. =) Där väntade hungriga hästar som ville in...

Nu har jag hungriga hästar ute i hagen... Så ska ut och fodra... Hundarna behöver gå ut... Och jag behöver sova!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback