Måndag 9/2 -09

Gick upp vid halv sju i morse... Var lite lagom seg, men orkade allafall ta mig upp. Åt lite frukost, sedan gick jag ut och fodrade hästarna och gick en liten runda med vovvarna.
Sedan åkte vi till Linköping, skjutsade ju mamma och Nellie till tåget som skulle åka kl.8.00.
När Vilma och jag kom hem blev det kaffe och macka, läste tidningen i lugn och ro. Sedan kollade jag lite mail och pratade med brorsan på msn en stund. =) Det var trevligt, ett tag sen man hörde något från honom. De skulle komma hem näst nästa vecka. Ska bli kul att ses igen!

Vid elva kom Sandra, så vi red en sväng på Freri och Freyja. Freyja var riktigt lugn! Inget stressad alls.
Klart att hon var pigg, det får hon ju gärna vara. Men hon lyssnade jättebra och var riktigt härlig att rida. Kunde till och med ta några galoppsprång utan att hon rusade iväg med mig. Får ta och rida med någon numera, hon håller sig lugnare då.
Freri var nog lite trött efter gårdagen så han tog det lugnt idag. Var en lagom tur för båda två. Gick lugnt och fint.
Vilma var såklart med och sprang. I början tramsade hon lite och skulle skälla på allt... Men sedan lugnade hon sig och skötte sig riktigt bra!

Efter lite lunch gick Vilma och jag ut igen. Då red jag Nökkvi en sväng. Han var lugn och fin idag! Såå skönt! Vi travade på långa tyglar och han joggade fram... Fick hyfsat bra tölt på hemvägen med, även om jag inte hade mjukat och samlat honom. Vilma fick jobba på bra och pulsa i snön... =) Hon var faktiskt lite trött när vi kom hem. Så hon fick gå in direkt.

Jag mockade lite i vindskyddet och sedan fick Tindra komma in en stund. Borstade och pysslade med henne en bra stund. Hon är så duktig och står som ett tänt ljus i gången, njuter av att bli borstad.
Sedan longerade jag henne en stund, hon fick ha tränset på sig för att vänja sig lite vid bettet. Gick riktigt bra. Hon var lite okoncentrerad, men det var ju lite konstigt med bett i munnen... Hon funderade en del. Men när hon fick in traven gick hon jättefint, med sväv!
Efteråt fick hon lite mat och slabbade ner halva golvet... =)

Ikväll ha jag varit på Bodybalance, övningarna börjar sitta lite bättre nu, man börjar få lite kläm på dem. Det är skönt!
Nu är det dags att sova! Det har varit en lång dag!

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback