Onsdag 18/2

Igår kom mamma hem från jobbet på morgonen... Vi fikade lite och grejade på förmiddagen.
Sedan åkte vi bort till eva och fixade i stallet. Efter lite lunch gick vi ut och red en sväng.
Red Beris och Nökkvi. Gick riktigt bra! =) 
Sen red jag Freyja en stund i paddocken. Gick riktigt bra där med. Det är lite svårt med tölten, vi hittar inte formen riktigt och hon faller gärna ner i trav, när formen kommer. Men vi jobbar på. Blev lite galopp med, gick riktigt bra! =)
Hon är ju såå härlig att rida!

Sedan åkte jag och släppte in hästar... Det var iskallt ute... Så frös rejält när jag kom hem... Hade haft lite för lite på mig hela dagen... Så det var skönt att komma in... Vi tog en kopp te medans vi lagade lite kvällsmat. =)

Idag åkte vi bort och släppte ut hästarna tidigt... Sedan åt vi frukost. =) Jag städade lite hos marsvinen, fick byta hela buren... Jag som tyckte att mina små marsvin hade blivit så duktiga, för de senaste gångerna de varit ute har de inte kissat någonting och om de har kissat har de kissat på tidningen som jag lagt ut.  Men idag fick jag inse att jag bara hade haft tur innan... Idag kissade de överallt... Var nog minst 5 pölar... På den korta stunden... Ja de är otroliga... De fick allafall springa lite och röra på sig.

Sedan drack vi kaffe och åt macka... När vi var klara kom Marie, sedan kom även Jonna. =)
Så vi åkte bort till eva och mockade i boxarna och fixade iordning. Det går snabbt när man är många och vi var klara med allt på ca 40 min. =) Så skönt! Fodrade lunch innan vi åkte också.
När vi kom hem rakades Beris och Freri lite, deras päls har växt ut så mycket redan... Så nu hoppas vi att de inte blir så svettiga längre...
Mamma och Marie red en sväng på Freyja och Freri. Jonna och jag red en sväng på Beris och Kátur.
Jonna och jag ville öka lite mer, ha lite mer fart. =)
Det gick riktigt bra för oss. Beris skötte sig riktigt bra, fast han fick gå först nästan hela vägen. Han är ju så rolig att rida!
Kátur gick jättefint idag! Syntes ingen hälta eller ojämnhet! Såå skönt! Han gick dessutom riktigt snyggt med Jonna. Hon börjar verkligen få kläm på honom nu! Det är så kul att se. Han gick i kort tempo tölt brevid mig!
Sedan blev det galopp i galoppbacken! Det är så härligt att känna hur de tar i ordentligt i backen! Kátur laddade rejält uppför såg jag. =)

Nu på kvällen har jag varit på revisionsmöte. Var väl lagom kul, ekonomin har inte skötts så bra som man hade önskat under året... Så var endel att bita i... Men nu hoppas vi att vi har fixat till det, som gick allafall.
Till nästa år tänkte jag föreslå mig själv som kassör, nu vet jag ju hur det går till. Så kan jag släppa ordföranderollen... Det skulle vara rätt skönt!

Nu ska jag sova! Imorn kommer Sanna och Maritha! =) Ska bli såå kul att träffas igen! Var längesen nu!

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback