Söndag... =)

Imorse när jag vaknade hade det kommit massor med snö!!! Det har snöat några dagar... Men inatt hade det kommit minst en decimeter till. Vovvarna blev överlyckliga när vi gick ut på morgonpromenaden! De är ju såå söta! De hoppar och studsar.
Hästarna var hungriga som vanligt när jag kom ut, med den där blicken: -Kommer du äntligen. =)

Efter lite frukost gick jag ut i stallet igen. Tog tag och mockade ut en box... Eftersom alla våra hästar både kissar och bajsar så fort de kommer in så blir boxarna lagom fräscha... Mockar ut skiten gör man ju varje gång, men inte mer... Så det var mycket att slänga ut. Det var dyngsurt och tungt som *pip* men till slut fick jag ut allt och kunde lägga på nu torv och ny fräsch halm.

Sedan mockade jag vindskyddet och slängde ut två halmbalar där med. Beris den klumpen var tvungen att stå mitt under där vi kastar ut balarna... Så han lyckades få båda två i huvudet... Att jag försökte, med rösten, flytta på honom brydde han sig inte om och inte heller lärde han sig att flytta på sig efter att ha fått en bal i huvudet...
Alla våra andra hästar flyttar på sig när man ropar på dem... Men inte Beris. ;-P

När allt i boxarna var fräscht så tog jag in våra små pojkar, så de skulle torka till lite innan ridningen.
Stona och fölen fick lite extra mat i hagen också. Då var klockan halv elva och det var dags för kaffe.

Mamma kom hem från jobbet och vid elva kom Annette och Sandra hit. Så vi red ut en sväng. Blev en sväng mot Rocklunda. Nökkvi var lite tramsig idag... Ibland kan man tro att han aldrig sett snö förut... Men stundtals skötte han sig bra. Kátur var jättepigg, mamma orkade knappt hålla honom. Beris töltade som, ja jag vet inte vad.
Taktrent, i form och riktigt snabbt tempo, jag fick trava brevid för att hänga med. Han var såå snygg! Tänk om man själv skulle kunna få honom att gå så fint...
Freri skötte sig som vanligt, men även han var pigg! =)

När vi kom tillbaka fick de varsitt täcke och sedan fick de stå inne och äta sin lunch. Förutom Beris, som inte alls var svett. Han fick gå ut och äta lunchen. Beris och Kátur tramsade så dant på förmiddagen när det skulle stå ihop.. Så Kátur var nog glad över att stå själv. Nökkvi och Freri trivs bra ihop och är aldrig några problem att ha ihop.

Efter lite lunch och kaffe blev jag hämtad av Marie och barnen för att åka och kolla på ponnyn.

Det var en riktigt trevlig liten ponny. Otroligt söt, charmig och cool. Vi får väl se vad som händer. Marie skulle hem och fundera lite. =)

När jag kom hem gick vi ut och packade lite hö. Sen ville hästarna ha lite middag... =)
Och nu vill de nog snart ha kvällsmat...
Imorn blir det att gå upp tidigt... Ska skjutsa mamma till Linköping på morgonen, för hon och Nellie ska åka till Stockholm. =)

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback