En hyfsat lugn tisdag... =)

Blev först en ridtur på älsklingen min igen. =) Alltså Nökkvi.
Red med Sandra, Annette och mamma. Stundtals gick Nökkvi såå fint. Han var såå duktig. Tickade på som en klocka i tölten.
Sen hade han sina dåliga stunder när han tramsade och bråkade lite...
Men jag tänker på de bra stunderna han hade idag. De var faktiskt riktigt många! Han var helt slut efteråt sen... Min lilla sötnos. =)

Sedan blev det en tur på Freyja. Hade tänkt att rida i paddocken. Men det var halt därinne så blev en skogstur istället.
Det gick fort... Hon var väldigt pigg. Och stundtals stressade hon lite för mycket... Men annars gick det bra. Ibland går hon riktigt fint och lugnt. Sen går det fort igen. Men det blir nog bättre när man rider lite mer, så hon blir mer van och jag vet mer hur jag ska göra. =)

Sen fick Tindra komma ut en sväng idag med. Oj vad glad hon blev när jag tog på henne grimman. Dísa blev lite förtvivlad ett tag när jag gick iväg med hennes mamma, hon är inte riktigt van vid det ännu. Sist Tidra fick komma ut så hoppade Disa rakt ut mellan trådarna... Så var lite orolig för att hon skulle göra det igen.
Men hon stannade kvar där hon var och Tindra och jag kunde koncentrera oss på vad vi skulle göra.

Tindra var jätteduktig. Hon är såå lyhörd och rolig att longera. Minsta vink jag gjorde så lyssnade hon direkt. Full koncentration i tio minuter. Sen räckte det tyckte jag. Hon travade jättefint. Fick även några galoppsprång och traskade omkring i rask skritt. Jag är såå nöjd med den lilla skruttan. =)

Annars har jag tagit det rätt lugnt... Är lite svullen från igår. Och det gör lite ondare idag... Men men... Det går över. Jag överlever. =)

Nu ska hästarna ha kvällsmat. Sen ska jag sova. Det är ju en dag imorgon med. =)
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback