Helgen som gick.

Fredag:
Åkte hem till mor och far lagom till förmiddagskaffet. Sedan for Robert, Victor, Mi, pappa och jag till Tuddarp och tömde transporten på allt skräp. Sedan åkte vi hem till farmor och hälsade på. Pappa tog hem snickarbänk, borrar och annat smått och gott efter farfar. Fikade gjorde vi med.

När vi kom hem hade mamma lagat kålpudding, bara att sätta sig ner och äta. Blev massor kålpudding över, så jag fick med mig två matlådor hem med. Mamma och pappa hade inte plats för dem i frysen, så det tackar man inte nej till. Mammas underbara kålpudding! =)

Fredrik, mormor, My och Moa kom hit efter lunch, så vi fikade ute i solen.

Robert åkte till Söderköping för att paddla kanot i helgen med Erik, Martin och Robert. Mi åkte hem till sina föräldrar. Victor åkte hem till Uppsala.

Mamma, mormor och jag åkte till jysk för att kolla på utemöbler. Men hittade inga som jag ville ha, så åkte en sväng till maxi med. Men där fanns det inget heller. Däremot så fick jag en torkställing av mormor. Fyndade även två kokböcker.

På kvällen tog pappa och jag en cykeltur med Nökkvi och Beris.

Lördag:
Var hemma och grejade på dagen. Betalade massa räkningar och beställde lite kläder från ellos. Lagade mat och grejade. Sedan åkte jag hem till mor och far vid fyra, fem. Kom precis lagom till kaffet.
Pappa och jag red en sväng på Beris och Nökkvi. Red barbacka. Först en stund i paddocken, sedan ut i skogen. Nökkvi var helt underbar. Han gillar när jag rider barbacka. Blir inte så mkt krav då. Det kan vara skönt ibland. =)
Han galopperade på fint i båda varven. Så avslappnad och fin.

Sedan blev vi bjudna på mat hos grannen. En härlig kväll fick vi!

Söndag:
Åkte till Medevi med mormor, mamma och Mi på förmiddagen. Vi fikade och var och kollade på smycken. Vi köpte smycken allihop. Hade lätt kunnat köpa fler smycken, men nu hade jag inte tagit ut mer pengar, så blir mer smycken en annan gång. =) Allt var såå himla fint så skulle velat ha allt.

Åt lunch hemma hos mor och far sen. Sedan åkte jag vidare till Gåsnäs och mina pysslingars stuga. Var såå härligt att få träffa dem igen. Var för många år sedan sist. De små har ju blivit så stora nu! Tiden går ju så fort.
Fick äntligen träffa min kusin Johanna med, som vi har pratat om det, men det har inte blivit av.

Sedan blev det grillkväll hemma hos mor och far, med morbror, moster och kusinerna. Nu har Nettla kommit hem igen, just nu går hon i en egen hage. Men förhoppningsvis kan hon komma in i flocken så småningom.

Nu är det dags att sova. Ska ta och läsa lite innan jag somnar tänkte jag.

Puss o kram! Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback