Ridtur, korsord, tvätt, fika.. =)

Innan jag åkte och handlade igår pratade jag med Sanna på msn. Vi pratade om att vi skulle ut och rida någon dag. Istället för att låta det rinna ut i sanden igen... Så tog vi tag i det och bestämde att hon skulle komma måndag eller tisdag.
Vi kom fram till att måndagen passade bäst, så ville Maritha följa med och passa på att träffa mamma lite och se på våra små föl (som numera är rätt stora åringar... de växer ju sjukt fort)

Vid halv sex kom de, jag tig hem Nökkvi och Beris, de som behöver gå bäst. Beris som är fet som en tunna är inte jätterolig att rida just nu, så jag förslog att vi kunde byta efter en stund. Men Sanna började allafall att rida fetbollen. =)

Beris gick så himla fint! Sanna fick fart på honom! Han såg så positiv och nöjd ut! Han stånkade och stönade lite, Sanna kan ju rida och krävde ju av honom att han skulle gå ordentligt. ;-)
Men man blir ju avundsjuk, vill också kunna rida Beris så bra! Hörde ju hur han töltade klockrent... *suck*
Men det är ju kul att se att han faktiskt kan gå så fint! =) Hoppas att Sanna vill komma fler gånger och rida till vår lilla knas.
Det är så kul och skönt att rida med Sanna med. Saknar våra ridturer!
Vi bytte aldrig häst, Sanna var nöjd med Beris och han gick så mycket bättre med henne än vad han skulle göra med mig... Så jag fick rida min lilla underbaring istället. Han var lite tramsig, men annars gick det bra!

På kvällen blev det god mat, sen kaffe, choklad och korsord.

Idag håller jag på och tvättar. Vilma och jag var uppe redan halv åtta! =) Det är skönt när det blir lite mer av dagen.
Nu ska vi ta och äta lite.
Om en timme ska vi åka till Övralid och farfarsstugan med brorsan, Mi och farmor. =)

Ikväll kommer Amanda och rider. Har tänkt rida Freyja en sväng idag med. Det var såå längesen nu!


Ta hand om er! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback