En uppdatering av veckan som gått...

Tisdag:
I tisdags skulle vi åka till Övralid med farmor. Vi åkte dit, men det ösregnade när vi kom dit. Vi som hade två hundar med oss kunde ju inte sitta inne. Och utomhus hade de inget tak... Så efter lite funderande kom vi fram till att vi skulle åka och hälsa på hos kusin Camilla och hennes familj. Vi köpte med oss lite fika och åkte dit. Det var skoj att se hur deras hus såg ut. Hade inte varit där förut. Kul att få se lilla Saga med, mitt lilla kusinbarn som är bara någon månad gammal.

Så det blev en härlig utflykt ändå, även om det inte blev som vi tänkt. =)

Amanda skulle kommit och ridit på kvällen, men det regnade så mycket så vi skulle ta det en annan dag.
Mi och jag red en sväng senare på kvällen istället. Nökkvi var inte riktigt på humör och jag var lite trött och hade inte världens tålamod, vilket inte var någon bra kombination...
Vi var skapligt blöta när vi kom hem...

Det blev korv och pommes, sedan kaffe, kaka och korsord på kvällen. =)

Onsdag:
I onsdags kom Jonna till stallet vid tiotiden, så blev att gå upp lite tidigare än dagen innan... ;-)
Vi red en sväng på Kátur och Freyja. Red barbacka på Freyja, det kändes att hon hade lagt på sig lite under vilan. Det är skönt! Nu ska vi bygga lite muskler med. =) Hon var såå härlig att rida!

Blev en tur med vagnen med Beris med. Han gick riktigt bra! Inte riktigt så pigg som sist. Men skötte sig skapligt.

Efter lunch kom Victor hem. Vi fikade ute i hammocken.
Vi pratade om att vi skulle åka och spela minigolf, men det blev lite tråkigt väder. Sen var alla lite sega. Så vi var hemma istället. Robert och jag cyklade en sväng med hundarna.
Mamma, Robert och Victor satt vid varsin dator och snackade på msn... Jag lagade mat. Vilken härlig familj man har! =)

Vilma och jag åkte hem skapligt. Var skönt att hinna göra lite hemma innan man skulle sova. Jag fixade mitt internet, så nu har jag mobilt bredband. Det är riktigt skönt!

Torsdag:
Blev en rätt tidig dag idag med. Amanda kom till stallet vid tio. Vi red en sväng på Beris och Nökkvi. Nökkvi skötte sig mkt bättre idag. Han var lite tramsig, men det var mkt insekter ute och var riktigt varmt.
Båda pojkarna var riktigt svettiga när vi kom hem. Nökkvi såg ut att vara helt slut... Svampade av dem lite. Beris tyckte att det var skönt, Nökkvi tycker att det är ganska läskigt, men samtidigt lite skönt.

Sedan gick vi och letade efter flugmasker eftersom både Kátur och Dísa hade tappat sina, men vi hittade inga...
Amanda åkte hem och vi åt lunch.
Pappa, Robert och Victor åkte och slängde massa skräp. Transporten var full.
Sedan bakade Robert en kladdkaka, så blev kaffe och kladdkaka. =)

Skulle haft hunduppvisning på Poppelgården idag, men det ställdes in pga vädret. Så mamma åkte och jobbade och jag gick ut och red en sväng på Freyja.
Det blev en blöt tur. Tyckte att jag väntade ut regnet, men det kom mer när jag väl var ute. Det kom massor med regn. Men Freyja verkade inte bry sig om det, vilket var riktigt skönt! Hon var riktigt härlig att rida, men det är svårt att rida lagom långt, man vill ju bara fortsätta...
Fick gå in och ta av mig alla blöta kläder, så passade på att tvätta lite stallkläder när de ändå var blöta.

Men när regnet hade avtagit var Mi och jag sugna på att rida igen. Så vi red en sväng på Beris och Kátur. Beris var lite trött, var andra ridturen idag. Men gick riktigt skapligt. Kátur var lite seg på bortvägen. Men gick desto snabbare hem.
När vi var klara i stallet och kom in började det att regna igen. Tajming! =)

Efter korv med bröd så åkte vi hem till mig för kaffe, bullar och plump. Pappa hjälpte mig att få upp kökslampan. =)
Nu är jag ganska trött känner jag. Så blir att krypa ner i sängen nu...
Vilma somnade för längesen... =)

Ta hand om er! Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback