En härlig helg!!

I fredags jobbade jag sista dagen innan semestern. Blev en hel del att göra, mycket som skulle fixas. =) Det var kul! Men blev lite senare hem än vad jag hade tänkt.
Familjen Sundqvist kom hit på kvällen. Vi grillade och hade det trevligt!

I lördags gick jag upp skapligt, för vid nio kom Jonna hit. Vi red en långtur på Beris och Nökkvi och tog med oss lite fika. Det var kul, men varmt! Nökkvi tramsade lite på vägen dit... Men sedan skötte han sig riktigt bra!
Vi var rätt trötta alla fyra när vi kom hem. =) Mest för det var så varmt tror jag...

Efter lite lunch så gick pappa och jag ut och satte upp lite staket. Fixade en gång till grannens hagar (våra hästar har bete där) så det skulle vara smidigare att ta dem fram och tillbaka. När man är själv är det inte lätt att flytta på sju hästar över en väg... Så nu har vi en gång. =)

På kvällen träffades vi ett gäng från gamla motala-gruppen på lärarprogrammet. Det var jätteskoj att träffa några av dem igen, även om vi inte var så många så hade vi väldigt trevligt! Vi beställde pizza och satt ute vid kanalen och njöt av en underbar sommarkväll.

Imorse cyklade jag en tur med Beris, Nellie och Vilma. Beris var inte jättepeppad utan hade hellre stått och ätit någonstans. Men det gick hyfsat bra ändå. Stundtals springer han så fint vid sidan, utan att jag behöver smacka eller dra med honom!
Pappa och jag tog förmiddagsfika ute i hammocken. Sedan kom mamma hem och då blev det dags att laga mat. Det blev sill och potatis idag. Såå gott!

Mormor, morfar, morbror  Fredrik, Marie, My, Moa och Mys kompis kom hit på eftermiddagen.
Fredrik och pappa satte upp nya skåpsluckor och garderobsdörr i sadelkammaren. Sedan kom Marie och jag igång och började riva.. =) Vi skruvade ner tränshängare, gipsskivor och grejer... Sen försvann det bara mer och mer... Nu är halva väggen borta och vi har ingen dörr längre... =)

Morfar byggde en rastbur åt kaninen. =)
Vi fikade och senare grillade vi korv och lammspett. Alltid kul när släkten kommer hem! Händer mycket gör det också!
Nu ser vi fram emot att resten av väggen försvinner och nya väggen och taket byggs! Har vi tur så blir det klart i sommar!!!

Lite bilder från dagen:
             

Amanda var här och red Nökkvi. Som vanligt gick det jättebra. Hon är såå duktig!

Ikväll har jag flyttpackat lite... Det är mer rörigt än vanligt i mitt rum. ;P
På onsdag flyttar jag!! Såå gött ska det bli!

Nu är det dags att sova! Puss o kram!
Ta hand om er kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback