Ridläger!

Idag har vi haft första dagen på ridlägret. Jag har Freyja med mig. Det har varit en jätterolig och givande dag! Freyja har skött sig riktigt bra och vi har verkligen lärt oss många nya saker om varandra idag. =)

På första passet var det töltträning som gällde. Vi kunde inte jobba så mycket med övningen denna gång, men jag kommer träna på det hemma senare. Fick jobba med att få henne att gå i lugnt tempo i båda varven, göra lite volter då och då. Välplanerade och fina såklart! Det gick riktigt bra till slut! Vi lyckades få till bra tölt i båda varven. När Malin säger att hon ser trevlig ut, då blir man nöjd! =)

På andra passet hade vi travträning. I början av passet tramsade hon en hel del, hoppade för samma plankor varje varv... Men jag andades och tänkte, tålamod, tålamod... Efter en stund gick det bättre och bättre. Till slut släppte de flesta spänningarna och hon gick riktigt fint i form!!! Jag kunde rida i kort, kort tempo. Och då menar jag riktigt kort tempo! I form, lugnt och avslappnat! På mina villkor! Det var helt underbart!

Lite bilder:

       


Fler bilder kommer komma upp på bdb.

När vi kom hem red vi en sväng på Nökkvi och Beris. Nökkvi var helt underbar idag! Han gick såå bra!

Nu ska jag sova! Upp tidigt imorn!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback