En snabb, men lång uppdatring... =)

Blev ingen mer uppdatering av lägret. Får blir en lite förkortad sådan nu... =)

På söndagen hade vi galoppträning. Det var riktigt kul! Jag som knappt kunnat styra henne och absolut inte kunnat bestämma takten fick nu rida i galopp på stora mittvolten och hoppa över bommar/skutt. Freyja var hur duktig som helst! Det var något vi behövde träna mer på. Men jag lärde mig en hel del om den lilla hästen. =)

På kvällen körde vi en lekbana, jag var lite lat och orkade inte hålla på att byta sadel med mamma  (vi hade bara med oss en eftersom vi inte red i samma grupp och det är en sadel som passar bäst till båda tjejerna), så jag red barbacka.
Man skulle stapla klossar som låg på ett bord, gå serpentiner, hoppa ett skutt, skritta mellan stolpar, rida runt en volt med en kon i handen, rida i en korridor av bommar. Självklart gick det på tid. =) Freyja skötte sig helt utmärkt! Det var jätteskoj!
Senare på kvällen hade vi lekar själva, stafett och musiktävling bland annat. =) En härlig kväll med härliga människor!  Men var helt galet trött på kvällen... Somnade direkt...

Måndagen var ridlägrets sista dag. På förmiddagen hade vi en blandnings lektion, allt vi tränat på under lördag och söndag jobbade vi med. Både tölten och traven gick ännu bättre än tidigare pass, jag lärde mig mer och mer hur jag skulle jobba med henne. Sedan fick vi testa på dressyrbanan, som vi skulle rida på tävlingen på eftermiddagen. Hon började kännas lite trött. Men skötte sig bra.
På själva tävlingen kändes hon trött, så ställde inga större krav på henne. För att få bättre poäng borde jag samlat henne bättre... Men men... Det vet jag till nästa gång. Då ska vi vara mer förberedda och tränade på det. =)
Hon gjorde allafall som jag bad henne om. =)
På kvällen var jag på styrelsemöte.

På tisdagen var det jobb... Sedan kom Jonna hit på kvällen. Vi red Beris och Nökkvi först, gick riktigt bra! =) Sedan blev det en liten sväng på Kátur och Freyja. Fredrik kom hit med barnen en sväng och fixade vårat balanshinder! Vi har tjatat länge om att vi borde fixa det, men kommer aldrig till skott...
Det är så skönt att ha en morbror som fixar! Han är en ängel! Fort går det ju också!

På onsdagen var det jobb igen. =) När jag kom hem var det hö som gällde... Hela kvällen... Vi tog alltså in hö.
Det var mängder med hö!!! Det blev nästan fullt i hötorken. Ändå så fick vi inte in allt. När klockan var elva så gav vi upp, det var ingen av oss som orkade mer... Så tre vagnar hö blev kvar på fältet... Självklart kom regnet dagen efter... Så allt blev förstört!
Självklart är det jätteskönt att vi ändå fick in så himla mycket! För det var massor, mycket mer än vi någonsin har haft. Men ändå så tråkigt att så mycket blev förstört!

På torsdagen regnade det som sagt... Man blir något deppig av att se allt hö förstöras... Amanda kom på eftermidagen och red en sväng på Beris. Jag red Nökkvi. =)
På kvällen kom Robert, Mi och Diesal hem!

Helgen blev full av ridning, en tur till Lilla Lövhälla. En grillkväll hemma hos Lilleman och Korp och deras barn. Grillkväll med Mis syskon. Grillkväll hemma. Lite promenad. Spårkurs. osv. 
En härlig helg med en hel del farande... Men en hel del tid med härliga människor! =)
Så som man ska spendera en ledig helg!

Idag har jag lunchat med Mattias! Härligt att träffa honom. Vi var på Waynes och åt mat och pratade om allt mellan himmel och jord... Men mycket gamla minnen blev det idag.  Både härliga och mindre härliga minnen. ;-)
Mycket saker har vi gjort tillsammans... =)

Nu ska hundarna ut och kissa, sen ska jag sova! Skulle ju lägga mig tidigt ikväll... Tänkte upp och rida i ottan imorn... Får se hur det blir med det nu... =)

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Ravvy

Japp, många minnen - men vi pratade ju en hel del om framtiden också... ;)



Och hur man hittar sig själv - glöm inte att leta under sängen! ....

Postat av: Karin Damberg

Jo... Men garderoben var det väl? ;)

2009-06-28 @ 23:40:46
URL: http://lilldamberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback