En intensiv helg... =)

Ja som sagt vi var i Ullared i fredags... Det blev en lång dag... Men jag är nöjd! Hittade det jag skulle titta efter. Skulle gärna köpt lite till, men just nu finns inte pengarna till det.
Vi hann hem lagom till let´s dance. Som tur var åkte Elisabeth ut denna gång. Skönt! =)

I lördags gick vi upp skapligt. På förmiddagen blev det lite städning, jag städade hos marsvinen... =)
Sedan gick jag ut och red Freyja en sväng. Det gick jättebra! Hon var inte alls lika envis denna gång. Utan gick på bra. Var lite pigg en gång, men inget okontrollerat. Fick jättefin tölt en liten sträcka med!!! =)
Efter lunch red mamma och jag en barbackatur på Beris och Nökkvi. Gick jättebra!
Sedan kom familjen Damberg hit, dvs  My, Moa,Marie och Fredrik. =)
Kátur hade tappat en sko, jäkla skit med hans skor! Men pappa hittade den och slog på den.
Moa och jag red en sväng på Freri, barbacka. Blev dock inte så långt... Hann inte rida så långt innan Moa säger att hon fick ont i rumpan... Så red en extra sväng efteråt på Freri. Han gick jättebra! =)

På kvällen lagade vi mat.
Tomatsoppa med tunnbrödssnittar och brieost till förrätt.
Lammfärsbiffar med pasta tomatssås och tsatsiki till varmrätt.
Fruktsallad till efterrätt, tillagad av mig, My och Moa(!) 

Vi såg på melodiefestivalen, My sjöng med till alla låtar (hon kunde nästan hela texterna utantill) och vi chansade på vem som skulle vinna... Ingen av oss gissade på rätt... Men pappa kom närmast med Caroline af Ugglas, hon kom ju tvåa.
Moa slocknade rätt snart efter Melodiefestivalen börjat, hon hann aldrig se Freri som hon hade tippat på skulle vinna... =)
Men eftersom de skulle sova över kunde vi lugnt bära upp henne i min säng (där hon skulle sova), så hon kunde sova vidare i lugn och ro.

Efter Melodiefestivalen gick Marie och jag ut och fodrade... Sedan såg vi på någon film... Sen var jag såå trött!
Så gick och lade mig. My och Moa sov i min säng och jag låg brevid dem i gästsängen.
Marie och Fredrik sov ute i gäststugan.

I morse vaknade Moa och jag vid halv sju... Låg och slumrade en liten stund... Hon kom över och låg hos mig en liten stund... Sedan kom Vilma in... Och då vaknade även My, inte lätt att sova när Moa pratar... =)
Mamma vaknade också... Så vi gick ut och fodrade hästarna.
När hästarna var fodrade kom även Marie och Fredrik ut. =)
Vi åt frukost.
Sedan gick vi ut i stallet. Mockade i vindskyddet och hagen och Marie packade hö... =)
Marie och jag red en sväng på Freri och Nökkvi. Gick riktigt bra, Freri var pigg.
Mamma och My red tillsammans på Kátur en sväng.
Sedan gick vi in och drack kaffe.

Efter det gick vi ut igen, mamma och jag red en sväng till. Mamma red på Tindra. Vilket gick riktigt bra. Hon är så söt den lilla! Totalt orädd, plaskar genom stora vattepölar. Går först hela tiden... Töltar iväg en bit... =)
Ska bli så kul att skicka iväg henne på inridningen! 
Jag red Beris. Så red en sväng till med honom efteråt. Vilket inte Beris var såå glad i, han tyckte att han hade gjort sitt.
Men när vi väl kom iväg en bit sen gick det bra. Vi galopperade hela Ängsnäsvägen. Han har så härlig galopp!
Sedan var det några ungar som körde cross vid Ängsnäs, men då är Beris såå cool!
Han brydde sig inte ett skvatt om crosscyklarna, de dundrade och lät. Men han gick bara förbi, kikade lite nyfiket.

Helt otroligt... Sen hoppar han när vi kommer hem och pappa kör med motorsågen. Det är läskigt! =P
Även stenar i skogen och pinnar som ligger på fel ställe, det är farligt.
Ibland undrar man hur hästarna tänker...
Han gick allafall jättebra! Även om han kan vara världens coolaste ibland och världens fånigaste ibland...

På eftermiddagen åkte mamma och jag iväg till Ulvåsa och gick till Birgittas udde. En ca 5 km lång promenad med hundarna tog vi. Det var rätt jobbigt, det var snö och moddigt på vägen. Men skönt att komma ut på något annat ställe.
Dit ska vi åka och rida i vår!!!
Vilma gick som vanligt dubbelt så långt, om inte mer... Hon springer fram och tillbaka, upp och ner på spår och stigar...
Vi var rätt trötta alla fyra när vi kom hem, Nellie och Vilma gick och lade sig, mamma och jag satte oss vid varsin dator...

Nu har vi ätit kvällsmat och kollat på melodiefestivalen, dagen efter. Det var ju en riktigt bra låt som vann! Om den slår, det vet man aldrig. Det märks. Jag är mest bara nöjd över att Caroline af Ugglas inte vann. Skulle hon vunnit vet jag inte vad jag skulle göra...

Nu ska jag gå ut och fodra hästar. Sedan ska jag sova. Kommer garanterat sova gott inatt!!! =)
Puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback