En intensiv vecka... =)

Har inte hunnit uppdatera på hela veckan. Det är i och för sig inte så jätteovanligt, men har faktiskt knappt suttit vid datorn..
I måndags red jag Nökkvi på förmiddagen, med Nellie och Vilma. Mötte en lösspringande hund, men det gick riktigt bra! Jag hann se hunden innan mina hundar... Så lyckades stoppa dem och hästen, slänga mig av och få tag i dem.. =)
Insåg senare att det måste varit en liten hanhund som vi mötte, Vilma ska snart börja löpa... =)

På eftermiddagen kom Annette och red med mamma och mig. Mamma och jag red barbacka på Kátur och Freri. Gammelpojkarna har dock lite för dåligt med ryggmuskler märkte vi, jag fick skavsår... =P
Sedan red jag en sväng på Freyja med, hon gick riktigt bra, förutom att hon försökte bestämma väg hela tiden... =) Hon försökte, men lyckades dock inte. =P

På kvällen åkte vi på Bodybalance med Eva. Skönt var det! Men jobbigt!

I tisdags var jag ute med hundarna på förmiddagen, mockade i hagen och grejade lite i stallet. Gick en långpromenad efter lunch med hundarna. Hästarna fick vila, eftersom de fick gå dagen innan allihop.
Var på Junis DS-möte på kvällen, hann även med att vara med på SBS-mötet.

I onsdags gick jag ut i stallet på förmiddagen, tänkte rida Kátur. Så borstade och gjorde iordning honom. Hann sadla innan jag kom på att jag inte kollat hovarna. När jag lyfte en bakohov insåg jag att han hade tappat två sömmar på skon...
Så det blev ingen ridning. Han fick äta lite mat, sedan gå ut igen. Kátur var såå nöjd. Jag var mindre nöjd...
Blev en ridtur på Nökkvi istället. Det gick jättebra! Han var helt underbar att rida!! Såå skönt! Blev rätt långt, med bra tempo. Var ute drygt en timme... Så jag hade två rejält trötta hundar efteråt. =)
Hästarna fick lunch och hundarna och jag gick in och åt lunch.
Jag gick ut själv efteråt. Hundarna fick vara inne och vila. Red ut en sväng på Beris. Han gick också kanonbra! Han var pigg och glad, travade på jättebra och fick galoppera en hel del. Så det var en rejält trött Beris efteråt... =)
Men det märktes att han tyckte att det var kul! Han tog i och kämpade på bra i galoppen!
Hade tänkt rida Freri med, men insåg att tiden inte fanns för det. Packade hö, mockade och gick en promenad med hundarna istället. Sedan var det dusch och lite mat.
På kvällen var det styrelsemöte i föreningen. Det var skoj! Det känns bra det här året. Vi har fått till en riktigt bra styrelse, det är verkligen folk som vill göra ngt! Skoj!! Blev kvar till halv tio på kvällen!
Pappa fixade Káturs skor på kvällen igen! Bra!

I torsdags mockade jag och grejade i stallet på förmiddagen. Vid lunch kom mamma hem. Vi åt lunch, sen åkte vi till Skänninge för att lämna in SBS ekonomipapper till revisorn. Vi tog en stadspromenad med hundarna inne i Skänninge med. De tyckte att det var skoj att gå på ett nytt ställe. =)
Åkte runt lite för att köpa lucern till Freyja med, med fanns ingenstans... Blir en sväng till Borensberg i veckan istället.

På kvällen fixades det med Disas hov. Tindra och Freyja fick komma in några timmar och äta och vara barnlediga. Det var uppskattat! Dock inte från Birkirs sida.... Han stod och var förtvivlad när jag kom ut... Disa hon brydde sig knappt. Blev lite glad när hon såg sin mamma igen, sen var det bra. =)

I fredags var vi i Ullared! Pappa skulle neråt och hämta en harv och föreslog att vi kunde åka till Ullared samtidigt. Det tackar man inte nej till... =) Så mamma och jag handlade medans pappa hämtade harven. Sedan kom även pappa in en sväng. Hundarna fick också följa med i bilen. Vi hitttade en hel del alla tre. Så de var skoj! Men det blev en lång dag... Åkte 06.00 och kom hem kvart i åtta... Blev ju några stopp på vägen för hundarnas skull, sedan hade vi ju släpa med harv... Så tar sin lilla tid...

Nähe... nu är det dags för mat här.... Kommer en uppdatering av helgen senare... =)
Puss o kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback