Helgen som gick...

I torsdags när jag duschade märkte jag att det var något fel på varmvattnet... Det var bara ljummet, även om jag vred och vred på den där saken där man ändrar värmen... Det skulle varit kokhett och jag skulle skållat mig för länge sen... Men ändå var det bara ljummet... Så jag sa till pappa om det... Då såg han att varmvattenberedaren hade gått sönder... Den stod och läckte... Det är ju inte bra... Så vi blev utan varmvatten... KUL!!! *not*

I fredags städade jag hos marsvinen på morgonen, klippte deras klor och grejade lite. Tänkte bada dem med... Men insåg att vi inte hade ngt varmvatten. Det är inte så bra att bada i kallvatten... Så de får vara lite skitiga ett tag till. =P
När mamma sedan kom hem gick vi ut och mockade och grejade lite... Sedan gick vi in och fixade lunch.
När maten precis var klar kom Mi, Robert och Diesal hit. =) Sedan kom även Marie.
Efter lunchen gick vi ut. Mamma och Marie gick en promenad med hundarna. Jag, Robert och Mi tog en ridtur.
Det gick jättebra!  

Vi åkte sedan en sväng till Sharpman, var ett tag sen man var där. Men jag hittade inget. Efter det åkte vi och fredags-simmade. Robert tränade. Mi och Diesal åkte hem till Mis föräldrar. =)
På kvällen var det let´s dance. =) Pappa grejade med nya varmvattenberedaren...

I lördags var mamma på föreläsning hela dagen.... Robert, pappa och jag roade oss med att hämta hem halm och hö. Halmen inköptes i Rocklunda, 103 balar. Skönt! Det kommer räcka ett tag nu! Det kördes hem med traktor och vagn. Vilket gick jättebra, halva vägen. Sedan small ett däck på vagnen... Upps... Men vi lyckades ändå ta oss hem...
Efter kaffe och macka slängdes balarna upp på logen... Pappa och Robert slängde och jag tog emot och staplade upp dem...
Sedan åkte vi och hämtade hö i varv... Det var bara 40 bal, så gick rätt fort att lasta in i bilen...
Det var tydligen desto jobbigare att slänga upp dem på logen... De väger ca 13 kg styck... Jag tog emot och staplade dem med... =)
Sedan lagade vi mat, stuvade mackaroner och falukorv, mums! =) Efter lite mat fixade vi iordning i vindskyddet och fyllde på ny halm. =) Om hästarna blev glada då!!
På eftermiddagen lyckades pappa få ordning på varmvattenberedaren... Sedan kunde vi duscha!! Det var behövligt!
På kvällen blev det hasselbackspotatis, fläskfile och svampsås. Till Melodiefestivalen. =)

Idag har vi sett på vasaloppet. Sedan tog Robert, Mi, jag och hundarna en promenad. Efter lite grejande i stallet blev det lunch. Mamma fick åka in och jobba, hennes arbetskamrat blev sjuk... Efter lunch åkte Mi, Robert och Diesal vidare till Mis bror och sedan hemåt.
Pappa och jag gick ut och grejade i stallet och så... Tindra och Freyja fick komma in och äta, hösäckar blev packade och så... Disas hov blev ompysslad...
Lasttränade Nökkvi lite med. Vi gick in i transporten och åt mat... =)
Annars har jag tagit det rätt lugnt... Är jätteförkyld... Igen!

Nu ska jag ut och fodra hästar... Sen ska vi sova! =)
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback