Onsdag förmiddag...

Oj vad dagarna går fort... Redan onsdag!
I måndags hade hästarna lite ledigt... Jag grejade med mammas kursfilmer hela förmiddagen.
Har filmat kursdeltagarna när de visar upp hur långt de har kommit. Mamma ska redovisa det i Stockholm, ons-tors.
Så jag fixade till filmerna och lade dem på en dvd. Hoppas att det fungerar nu...

Vi gick en timmes promenad, med hundarna efter kaffet. När vi kom tillbaka fixade vi lite i stallet, packade hö, mockade och fodrade.
Sedan åt vi lite lunch, matlådor från i helgen, smidigt! Vid två kom Marie och My och hämtade mig.
Vi åkte till Finspång och kollade på en ponny.
Det var en jättemysig ponny, My blev förtjust direkt och glömde rätt snart bort att hon hade velat att jag skulle rida först. När hon väl hade hoppat upp kom hon på det. Men då fick hon rida istället. Det gick jättebra!
Vi gick en promenad, My och en av systrarna som hade ponnyerna red. My red helt själv hela vägen, travade och till och med galopperade en bit. Hon sken som en sol hela vägen. =)
Jag behövde inte rida henne alls, såg ju hur mysig hon var ändå.
Allt verkar helt perfekt med henne, Nettla heter ponnyn, som är 8 år, mkt riden och även inkörd. Otroligt mysig att hålla på med. Så på lördag kommer hon hit. De fick låna henne i en vecka på prov. Det ska bli jättekul! Nu hoppas vi på att hon passar in här. Men det tror jag verkligen att hon kommer göra.

Eftersom det var måndag hade vi tänkt åka och träna på kvällen. Men Eva ville inte gå och mamma kände sig heller inte så peppad. Jag var också rätt trött. Så blev te och macka framför Mannen som talar med hundar istället. =)
Jag hade ju ändå gått två promenader på en timme var idag, så kändes rätt okej ändå.

När jag var i Finspång och kollade på Nettla så ringde Kerstin, undrade om jag ville ha jobbet som konsulent. =)
hehe. KLART JAG VILL!!!
Så nu har jag jobb!!!! Såå skönt!

Tisdag, det är snö ute igen.... Usch! Jag som trodde att våren hade kommit! Nu är det vinter igen, snö och minusgrader...
Efter kaffet gick mamma och jag ut och red en sväng. Det blev en barbackatur på Beris och Nökkvi. En härlig tur! Båda gick riktigt bra! Beris töltade helt rent med mamma, en riktigt lång sträcka! Det är kul att se!
Sen ramlade mamma av en gång, från stillastående. =) De tränade halt och då blev Beris rädd för Vilma som kom springandes i skogen, Vilma hade vintertäcket på sig... Så han studsade runt ett halft varv, mamma trillade ner i diket. Tur att det var snö och att han ändå stod still. =)

När vi nästan var hemma igen och hade hoppat av för att koppla upp hundarna, så upptäcker vi att Vilma inte följt med oss hela vägen, vi hade sett henne tidigare, men så töltade vi och koncentrerade oss, så märkte inte att Vilma sprang åt ett annat håll. Så mamma kastade upp mig igen, så fick Nökkvi och jag leta.
Jag hittar Vilma vid en hög mögligt slaktavfall, antar jag att det var. Grönt och slemmigt och stank fruktansvärt äckligt... Där stod hon och tuggade i sig.
Jaa, hon är vidrig jag vet!
När vi kom hem tog jag en tvättlapp och tvättade av henne i ansiktet, hon var ju grön runt munnen...
Efter de fått sin mat passade vi på att avmaska dem, det kan nog behövas, med tanke på vad Vilma pillar i sig...

Efter lite lunch gick vi ut igen. Jag red Freyja en stund i paddocken, red barbacka. Hon gick såå fint. Hon har ju helt underbara gångarter! Hon har helt underbart steg och det är så mycket power i den lilla kroppen. =)
Marie och barnen var här en sväng och pysslade om Freri med.

På kvällen åkte mamma och jag till Linköping, Blå Stjärnan i Östergötland hade förbundsstämma. Vi var tyvärr inte så många som vi brukar, 9 stycken var vi där. Men det var trevligt ändå. Åt god smörgåstårta och så. =)

Mamma och Nellie åkte till Stockholm i morse, så Vilma och jag är ensamma hemma.
Vilma tycker att det är lite konstigt, så hon kunde inte riktigt finna någon ro förut, gick och mufflade på allt hon hörde.
Men nu har hon insett att det inte är så konstigt... Så nu sover hon som en gris i fotöljen...

Så nu ska jag gå ner och dricka lite kaffe. Sen ska jag ut och rida en sväng på Nökkvi tror jag. Kátur och Beris får gå i eftermiddag då Amanda kommer hit. =)
Pappa och jag ska hämta hem hö ikväll med. Så det blir en lång dag idag tror jag.

Ta hand om er där ute! 
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback