Söndag kväll...

En liten uppdatering om helgen:

Igår (lördag) var det helt underbart väder, solen var framme hela dagen! Mamma hade jobbat natt så hon kom hem lagom till förmiddagskaffet.
Efter kaffe gick jag ut till stallet för Jonna kom hit. Jonna och jag red en underbar ridtur bort till banvallen.
Nökkvi var lite tramsig, men skötte sig sedan exemplariskt när vi gick hemåt. Han trodde nog att vi skulle rida runt P:et, vilket är en tur på drygt 1½ timme, om man har bra fart. Det får bli en annan gång och det var hästarna rätt glada för.
Det var varmt för dem i sin tjocka vinterpäls. =)
Men de var så duktiga så, speciellt på hemvägen då vi töltade en hel del. Nökkvi töltade på som han aldrig gjort annat!!

Marie, Fredrik, My & Moa hade kommit hit när vi kom tillbaka. My red Freri i paddocken, han gick såå fint och Mysan var så duktig. Moa skrittade av honom efteråt. =)

Vi gick in och åt, sedan gick vi ut och borstade fölen och grejade med dem lite.
Helén och Tilde kom hit en sväng, så Tilde red en liten promenad på Beris.
Sedan åkte vi hem till farmor på kvällen, hon fyllde ju år, så firade henne och träffade släkten. Alltid kul!
Vi åt god mat och kollade på Robinson. =)
När vi kom hem fodrades hästar och hundarna fick en promenad, sen stupade jag i säng... Det blev en lång dag.

Idag har det inte varit fullt så trevligt väder... Det har snöat, hela dagen. Stundtals kommer stora flingor och stundtals tror man att det har slutat...
Men det har hänt en del här idag ändå.
Amanda kom vid elva. Hon fick rida på Nökkvi idag, så jag höll lite lektion för henne i paddocken. Det gick jättebra!
Hon jobbade honom på volterna, gick serpentiner, travade över bommar och hoppade med honom. Han tyckte att det var jätteskoj, men oj så trött han blev! Det blev nog Amanda med. =) Men de var jätteduktiga båda två!
Annette kom hit en sväng med. Så mamma och hon red också först en stund i paddocken. Sedan red de ut en sväng.
Jag mockade lite och grejade i stallet, sen gick jag en promenad med hundarna.

Sedan gick vi in och lagade mat, blev typ Jansson, fast med älgfärs i. Sedan skulle vi göra jordgubbstiramisu till efterrätt.. Det var jättegott men blev inte riktigt som vi hade tänkt... Den blev inte som mousse, utan lite blaskigare.
Men vi ställde in den i frysen en stund, då blev det bättre. =)
Jag åt såklart min utan likör, men min blev nog betydligt godare! Jag hade apelsin i min istället, egenpressad apelsinjuice.

Efter lite mat gick jag ut en sväng till stallet, packade lite hö och tog in Tindra och Freyja. Men vet inte vad de var på för humör idag, de skulle bara gå ut igen. Brukar släppa in dem själva och de brukar gå in i boxarna. Men idag vände de och gick runt gödselstacken och grejade, vet inte vad de höll på med... Knasigt!
Gick en promenad med hundarna med.

Nu ska jag fixa mammas filmer från hennes hundkurs, sen blir det nog te och macka. =)
Ta hand om er därute! Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter ändå som en händelserik helg. Och mysigt...:-) Var hos mina småsyskon i Helsingborg denna helg och då åkte vi igenom Motala. Synd att det bara var en snabb genomresa sent på kvällen, annars hade jag med stor sannolikhet kommit på en visit ;-) Har ofta undrat hur du har det där du bor. Saknar dig gumman! massa kram <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback