Torsdag... =)

Blev ingen ridtur på Nökkvi på förmiddagen igår. Var smart och kollade Káturs hovar innan jag gav mig iväg och självklart hade han tapat ytterligare en söm.. Jag längtar efter hovslagaren nu så han kan få på sig "riktiga skor".

Jag tog tag och mockade en av boxarna istället, det var rätt dant... Sen fick Tindra och Freyja komma in och få lite mat. Sedan gick Vilma och jag en promenad. Hon var såå duktig, lyssnade jättebra på mig.
När vi kom tillbaka hade stona ätit klart och det var dags för lunch.

Vilma och jag gick in och åt lunch med. =) Vid tre kom Amanda, så vi red en sväng på Beris och Nökkvi. Det gick bra för oss båda, men Nökkvi höll på och skakade på huvudet hela tiden, vet inte vad det var som var konstigt...
Vilma var mindre duktig denna tur, hon sprang och letade saker hela tiden.

Pappa och jag hämtade hem hö på senare på eftermiddagen, var beredd att hämta flera lass med kärran. Men han kunde bara lova oss ett lass denna gång. Vilket var rätt skönt, för det är tungt. Men samtidigt skulle det varit skönt att få hem tillräckligt mycket.

Marie och My kom och pysslade om Freri en stund.
Vilma var jättetrött och ville gå in, vi var ute hela tiden från kl 14 till 19 ungefär... =)

Det blev varma mackor till kvällsmat. Sen satt jag och borstade Vilma och halvsov i fotöljen till RoomSevice och Greys Anatomy.

Nu ska det städas i marsvinsburen, sen ska jag ta kaffe och macka.
Vid elva kommer Annette, så vi ska rida en sväng. =)

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback