1 maj 2009

Idag är det två år sedan Nökkvi kom till oss.
Det är två år som både har gått väldigt fort och samtidigt känns som en evighet sen...
Jag minns den dagen väldigt tydligt.
Jag följde inte med och hämtade Nökkvi. Johannes och jag var kvar hemma på gården. Hade en mysig dag tillsammans.
Vi och hundarna hade picknick i hagen, medan hästarna betade.. Jag minns att det var varmt och skönt. Beris var nyfiken som vanligt... Var framme och undrade varför vi låg i gräset och solade.

När Nökkvi kom ut ur transporten tyckte jag att han var lite läskig. Han var stor och dessutom hade han ingen respekt för människor. Han gick bara rakt på.

När man tänker tillbaka så har det hänt en hel del sen dess. Idag är han en underbar häst som fungerar i de flesta situationer. Han vet fortfarande ibland inte hur man ska bete sig, men det är bättre. Jag måste ofta peta tillbaka honom och visa var han ska vara. Det är en häst som kräver tålamod och konsekvens. Det är en stor prövning! Men han har lärt mig otroligt mycket på dessa två år. Och vi har samtidigt mycket kvar att lära!
Jag är otroligt nöjd och glad över att vi har kommit så långt som vi ändå har gjort. Det trodde jag aldrig för två år sedan.
Men när jag såg honom för första gången tänkte jag aldrig rida honom ens...
Det gjorde jag och det är jag väldigt glad över!

Även om han har varit och är en stor prövning för mig så har jag aldrig ångrat att jag köpte honom.
Han är på många sätt fel häst för mig, men det struntar jag i. Vi klarar av det och jag är nöjd med det! =)

Nökkvi första veckan hos oss.

Här är min sötnos! Första veckan hos oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback