Denna veckan...

Ja nu har hela veckan gått... Äntligen helg igen! =)
I måndags jobbade jag. =) På eftermiddagen red jag Freyja i paddocken, gick sådär bra... Hon hade gått så himla bra i lördags, så skulle visa mamma hur fint hon travade för mig. Men det gick inte alls... Vi förstod inte varandra och det mesta blev bara fel... Stundtals gick det väl hyfsat, så slutade när hon hade gått bra...
Red Beris i paddocken med. Gick rätt bra. Vi fick jobba på rätt bra båda två, mamma stod i mitten och tjatade... ;-P
Till slut gick han riktigt fint med mig. Vi var helt slut båda två efteråt... =) Marie, My, Moa och Fredrik kom ut till stallet. Så My och jag red samtidigt på banan. Hon är såå duktig!
Nökkvi fick en välförtjänt vila. =) Pappa byggde på trappen till logen, den blev nästintill klar. Fredrik hjälpte tll och banka lite.
My, Marie och jag hade tråkigt, så hoppade lite hopprep med grimmskaft. Det var en sådär bra lösning med tre ihopbundna grimmskaft, vi ska ta och köpa en riktigt långhopprep istället. Det är ju riktigt skoj att hoppa, och jobbigt med! =)

I tisdags var det jobb igen. =) På eftermiddagen kom Amanda hit. Vi red en sväng på Nökkvi och Nettla. Gick riktigt bra för oss båda, vi hade tur med vädret! Det regnade nästan hela dagen, men när vi red var det uppehåll. =)
Pappa satte fast trappen ordentligt. =) Så nu har vi en helt fungerande trapp till logen. Nellie och Vilma blev såå glada, nu kan de följa med upp när vi packar hö!

I onsdags var jag hemma från jobbet, ska på konsulentsamling i nästa vecka, så tog ledigt denna dag istället. =) Var en sådär rolig dag att vara ledig på. Det ösregnade i princip hela dagen... Blev ingen ridning alls, hästarna var jätteblöta och skitiga. Men satte upp lite mer staket på gräsmattan och lät alla hästarna beta... Det är ett pyssel att låta sju hästar beta, att leda dem fram och tillbaka till hagen... Snart dags för riktiga sommarhagar! =)
Pysslade lite med mitt fotoalbum på kvällen... =) Skrev vid korten och sådär. Har ett helt album med bilder utan text till...

I torsdags var det jobb igen. Städade lite på mitt kontor med, det var rätt dant igen... =) Bäst att hålla efter lite.
Red Nökkvi och Beris på kvällen. Båda skötte sig riktigt bra!
Var helt slut på kvällen... Var tvungen att lägga mig en stund på kvällen efter maten... Blev bättre efter det så städade av mitt rum lite.

Idag har jag jobbat. =) Sen har mamma och jag ridit en stund i paddocken, jag på gammelmannen Kátur. Gick riktigt bra, tills det började regna. Ösregn! Det var in med hästar... Sen springa och ta in tvätten som blev dyngsur... Usch! Efter det har det regnat hela kvällen...
Mamma och jag har varit i Mjölby en sväng. Vi sade upp våra träningskort. Är inte där nu när det är så ljust ute. Har dessutom två månaders uppsägningstid... Så har två månader kvar nu. =) Ska försöka åka dit och simma och träna lite nu. Handlade på vägen hem sen.
Sedan bakade vi pizza, mums! =)

Nu ska det fodras hästar och hundarna ska få gå en sväng. Sen är det dags att sova!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback