Härlig långhelg! =)

4½ dagars ledigt har jag haft. Det har varit riktigt skönt! Inte för jag har ett jobbigt och besvärligt jobb, tvärtom. =) Jag trivs otroligt bra! Men det har varit skönt att kunna ta det lite lugnt och hinna med sådant som man annars inte hinner.

I torsdags var Amanda här, så vi red en sväng på Beris och Nökkvi. Det blev en tur med mycket trav och galopp! Både Amanda och jag var trötta i benen efteråt. =) Men pojkarna var riktigt duktiga, jobbade på så fint. Nökkvi var lite tramsig bara, spänd...

Pappa och jag tog ut fölen en stund för lite ompyssling. De blev borstade, kollade hovarna och blev avmaskade. =)
De skötte sig riktigt bra. Men de blir otåliga snabbt... ;-)

Mamma och jag red Tindra och Freyja på ridbanan med. Freyja var så duktig, lugn och fin. Men ville gärna gå bakom Tindra och efter henne...
Även Freyja och Tindra blev avmaskade. =)

I fredags var SBS ungdomsgrupp här på studiebesök. De var här för att lära sig mer om agility, så de fick bygga en bana och prova på med Nellie och Vilma. Båda hundarna skötte sig så himla bra! Är riktigt stolt över dem.
De var här några timmar och efter det var hundarna helt slut av träning och alla barn.

Sedan löshoppade jag Nökkvi och Beris. De var såå duktiga båda två och hoppade riktigt fint! =) Men oj vad de blir trötta fort. Nästa gång ska jag försöka höja lite till, till både Nökkvi och Beris.

  

I lördags hade mamma valpkurs.. =) Kunde inte låta bli att vara med och se på alla söta valpar... Fick hjälpa till lite med.
Jonna kom hit och pysslade några timmar. =)
Sedan kom Amanda hit, så vi red en sväng på Beris och Nökkvi. Red bort mot banvallen. Det var två väldigt motvilliga och tramsiga hästar... Att det är så jobbigt att gå den vägen?! Fick lite fart på dem allafall... Och när vi vände blev de så medgörliga och pigga så... Bytte vi hästar??? ;-) Vi töltade en hel del, både Beris och Nökkvi gick riktigt bra! 
När vi sedan travade fick vi travhästar, de travade så himla fort så vi hann knappt med att rida lätt.
Då ville de hem... =)

Mamma hade spårkurs under tiden som Amanda och jag red. Vilma hade tur, det var bara två hundar som kom. Så hon fick vara med. =)

På eftermiddagen/kvällen löshoppade jag med Freyja, Tindra och Kátur. Kátur fick mest trava över bommar och trava över små skutt, han var nöjd med det. =) Freyja och Tindra hoppade lite högre. De var så duktiga så! Tyvärr tog vi inga bilder... Nästa gång får vi göra det. =)

Idag har vi firat pappa som fyller år imorn. =)
I förmiddags åkte han iväg och hämtade sina grisar...

       

Då passade mamma och jag på att inhandla presenten, ett äppleträd! Passade även på att hämta ut mitt paket från ellos. Är såå nöjd, allt passade, förutom en sak. En BH som kostade 40 kr. Bryr mig inte om att skicka tillbaka den ens... Finns kanske någon som vill ha. =)

På eftermiddagen har vi firat pappa. =) Fredrik och Moa kom först. My red lektion 15-17. Vi fikade och grejade lite. Pappa och Fredrik släppte ut grisarna.
Sedan kom mormor, morfar och farmor. Jag åkte och hämtade My och Marie, ridskolan ligger ju inte så långt bort. Någon kilometer kanske.
Vi har grillat och ätit... =)
Pappa fick massa växter, sedan fick han en hängmatta. Frågan är när han ska ha tid att ligga i den... ;-)



Mysan råkade tappa sitt örhänge i gräset med... Lyckades få alla att krypa runt och leta. =)


Några fina bilder på när vi äter:
    

Nu är det verkligen dags att sova! =)
Gonatt kära vänner! Ta hand om er!
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback