23:e november

Tre veckor sedan jag skrev nu... =) Så blir en lite uppdatering av mitt liv i november.

v.45
Hade en hel helg med mina underbara vänner Ulrika och Sofia i Västerås/Hallstahammar. En riktigt myshelg! Vilma fick också följa med, det var hon såå nöjd med så. Hon låg och sov mest hela tiden... =)

v.46
Var hemma och var sjuk några dagar... Blev några mysiga barbackaturer på mina fina hästar under veckan, skönt när det är kallt ute.
På fredagen blev det en resa till Ullared med Eva, Sofie, Anna och mamma. =) Hittade massor med grejer, så summan landade på ca 4000. Jag är riktigt nöjd, brukar aldrigi hitta så mkt!
På lördagen blev det en körtur med Beris, så härligt. Varje gång jag kör honom tänker jag, det här borde jag göra oftare. Både han och jag tycker att det är så kul.
Sedan bytte pappa och jag däck på bilarna. Jag bytte däcken helt själv på min lilla bil. Så stolt! =)
På söndagen kom Amanda och red. =) Sedan körde vi in det sista höet. Nu är jag sjukt trött på hö...

v.47
Måndag, jobb hela dagen. Gemensamt styrelsemöte på kvällen. Ett trevligt möte, kul att träffa några nya. =)
På tisdagen åkte jag iväg på gemensam konsulentsamling. Vi åkte med Viking Line till Helsingfors. Det var jättekul och inspirerande att vara på samling och träffa massa nya människor. Men jag hade gärna kunnat vara någon annanstans än på någon båt... Var sådär kul..
Vi var borta till torsdag.
På fredagen var jag hemma på förmiddagen. Red en sväng med mamma och Eva. Nökkvi var rätt tungriden... Annars var det en trevlig ridtur! =) Longerade Freyja när jag kom hem. Hon var så duktig så.
I lördags var det Vit Jul på Ikano-huset. Vi försökte få fler vuxna att skippa alkoholen under julhelgen i år.
Stod även där i söndags med. Sen var jag sjukt trött...

Idag har jag jobbat halva dagen. Sedan åkte jag hem till Nellie. Fodrade hästarna, sedan åt vovvarna och jag lunch med. =)
Sedan gick vi ut och jag red Freyja en sväng. Hon var pigg och ville gärna bestämma när vi kom ut på raksträckan vid Ängsnäs (hon skenade för mig där i förra veckan). Men jag skrittade hela raksträckan, gick bra. Sedan red vi tillbaka igen. Då travade vi! =)
Sedan blev det en tur på min Nökkvi. Han var så duktig så. Tyckte att det var lite läskigt när det började skymma, men jag lyckades få honom att tänka på annat. =) Gick riktigt fint i tölten på hemvägen. Men det märks att hovarna börjar bli långa nu... Han är en riktig snubbelpelle... Nästa vecka kommer hovslagaren.
Sedan blev det en sväng på Beris med. Klockan hade redan hunnit bli fyra innan vi kom iväg... Så det var rätt mörkt.. Men Beris var så duktig så, han sprang på så bra ändå. =)

Ikväll har jag städat lite... Har Nellie här ikväll med. =) Mysigt! Imorn kommer mamma och mormor hit, vi ska sätta upp nya gardiner och göra fint i min lägenhet. =)

Nu ska jag ta och sova... Natti natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback