26 november 2009

I tisdags var min mor och mormor hemma hos mig halva dagen. Vi putsade mina fönster och satte upp nya gardiner. Det blev såå fint i min lägenhet. Nu är det rödrutiga gardiner i köket. I rummet blev det röda och vita gardiner med hjärtan på. =)
Ska försöka ta kort på det.
På eftermiddagen var mor och jag ute och red en sväng.
Nökkvi har slitit ner sina framskor så dant, så det blir vila för honom tills hovslagaren kommer nästa vecka. Han går omkring och gräver i hagen, så kappan på ena skon är helt borta och på andra skon är den på väg att trilla av... *suck*

Så det blev en ridtur på Freyja istället. Mamma red på Tindra. Gick rätt bra. Men när vi skulle galoppera så ville Freyja springa fort... Tog ändå galoppen där hon brukar gå bra... Men inte då såklart, Tindra hängde på direkt... Så det gick lite för fort där en bit. Men gick rätt snabbt att få ner dem igen som tur var.
Men nästa gång rider vi inte dem tillsammans...

Igår var jag hemma på förmiddagen... Hästarna var så blöta och det regnade så mamma och jag tänkte inte att vi skulle rida. Vi tog en promenad till Varv med hundarna istället, köpte tomater.
När vi kom hem så böjade det bli fint väder igen, så då blev vi sugna på att rida ändå... Vi åt lite mat och gav hästarna lunch. Sedan red vi en sväng på Beris och Freyja. Hon gick riktigt bra tycker jag! Mamma tyckte att hon hoppade och tramsade mkt... Men tölten gick jättebra, starterna gick lugnt och fint varje gång.
På hemvägen blev hon rädd för en liten väderkvarn och hoppade rakt in i skogen med mig... Det var sådär kul... Men annars var hon duktig!

På eftermiddagen åkte jag till Norrköping på möte. På vägen hem så hämtade jag brorsan Victor på tågstationen, han kom hem på en kort visit för att åka till tandläkaren idag.
På kvällen blev det kvällsmat hos mor och far och lite plump. =)

Idag blev det jobb, sedan åkte jag hem till mor och far... Mor, Victor och jag gick ut till stallet och mockade lite i hagen och packade lite hö. Sedan hann vi dricka lite kaffe innan mor och Victor åkte. Victor åker hem igen och mamma skulle in och handla och träna.

Själv ska jag gå ut och fodra hästarna lite. Sedan ska vi åka hem Vilma och jag.

Puss o kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback