Helgen... =)

I fredags var vi ute och red på förmiddagen. Annette på Beris, mamma på Kátur och jag på Freyja. Gick riktigt bra min fina tjej! =) Var inte alls så stresad.

Efter lite lunch gick vi ut och red på Tindra och Nökkvi en sväng. De blåste en del, så Nökkvi blev lite pigg... Men sedan gick det bra, han töltade på så fint. =)

Sedan hann vi in och dricka lite kaffe, sedan åkte vi iväg till freestylen. Det var riktigt kul! Nu har man börjat fatta hur man ska göra och börjar kunna tänka ihop ett program, så synd att det var sista tillfället. Men nu ska jag försöka komma iväg och träna inne i Linköping. =)

I lördags var jag hemma hos mor och far en sväng på förmiddagen, tog lite kort på mammas hudkurs och hjälpte till lite.
Sedan åkte jag till Linköping och vidare till Åtvidaberg för att anordna disko för Junis-föreningen där. Det var jättekul! Vi dansade, lekte och åt korv och godis hela kvällen.
Fick en massa svar på mina filmlappar med. Alla ville vara med och tycka till! =) Vi fick även in några nya medlemmar under kvällen!

Man blir såå trött, men väldigt glad och nöjd efter kvällen. Nästa gång hoppas vi på lite fler barn. Men vi var fler nu än sist allafall. =)

Idag var jag hemma en stund på förmiddagen och försökte få lite ordning hemma. Fick ordning på massa papper och skit allafall. Sedan orkade jag inte mer utan åkte hem till mor och far.
Var först med på mammas vardagslydnad med Vilma. Sedan gick vi in och åt lite mat, morbror Fredrik kom hit en sväng. =)

Sedan tog jag ut Freyja en sväng, cyklade med henne och hundarna.
Gick bättre än jag förväntat mig! Hon var så lugn och lätt att cykla med, gjorde precis vad jag bad henne om. Ökade när jag ville och gick sakta när jag ville. Det var härligt att se! Verkade tycka om det med! Så det kommer jag försöka göra någon gång i veckan ungefär.

När jag kom tillbaka fick hon lite mat. =) Sedan tog pappa ut unghästarna och longerade. Det var så kul att se. De är så olika att jobba med. Disa är mycket smartare. Hon är känslig, men gör inte så stor affär av saker som händer. Hon har en himla fin trav! Hon blir faktiskt finare och trevligare ju äldre hon blir. =)

Birkir skulle ha en grimma/ täcke eller liknande där det står: Lite korkad, men söt ändå. =)
Han är inte så smart alla gånger...
Men han är grymt lik sin mor. De låser sig när de inte förstår. Istället för att testa något annat, som Disa oftast gör så stannar de upp och glor på en. Eller så stressar de och spriger iväg.
Man måste tänka efter innan man gör något, för de reagerar fort.

Sedan var det agilitykurs. Idag var vi bara 6 st. Vilma var så himla duktig! Slalomet gick så himla bra!
Hon är ju alltid duktig, men idag var jag extra nöjd med min lilla flicka.

Efter agilityn tog vi en ridtur pappa på Beris, mamma på Tindra och jag på Nökkvi. Gick riktigt bra. Men vi red inte så långt, så jag red en liten stund i paddocken med. Han har blivit så himla duktig där! Jobbar på så fint i en bra form!

Nu är jag rätt trött... Har precis ätit lite... Ska snart ta och åka hemåt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback