Söndagen den 11 april

Ja i torsdags var jag ju och firade min fina mormor som fyllde år.

Tidigare på dagen var jag hemma hos mor och far och tänkte rida och pyssla i stallet. Men när jag kom dit och skulle gå ut och fodra hästarna så ser jag Birkir ligger och rullar sig. Sedan ville han inte äta. Så insåg att det var något fel... Tog ut honom direkt och började gå. Insåg att han hade kolik (de har något slags problem i magen).
Vi gick och gick, gav honom olja och gick lite till. Till slut blev han så trött så han lade sig ner... Veterinären kom ut, då kom magen igång igen. Han fick lite smärtstillande bara...
Men han piggande till igen sen allafall. Började äta och greja. =)

I fredags åkte mamma och jag till en liten by utanför Örebro och köpte marsvin. Jag köpte mig två små flickor, Gudrun, en lunkarya på 7 månader och Älvali, en sheltie på 1½ år. Linus var först lite elak och jagade runt de små, men nu är han så snäll så. Han verkar vara så nöjd så med att få sällskap. =)

På kvällen var vi på freestylekurs med Nellie och Vilma. Båda var så duktiga så! Freestyle är grymt kul! Men svårt...

I lördags hade IOGT-NTO-rörelsen i Östergötland distriktsårsmöte. Så jag åkte till Horn och var med på det. Så där spenderade jag hela min lördag. =) Det var kul att träffa massa folk, både de jag känner sen länge och massa nya.

Idag red jag först på Freyja i förmiddags. Red först en stund i paddocken, jobbade henne på volt. Men det är grymt svårt. Vi hittar inte riktigt balansen i volten. Så efter en stund så red jag ut en sväng istället, för att få till lite bättre trav. Och det lyckades vi med, hon travade på riktigt lugnt och fint. Så vi tog även en lugn och kort galopp. =)

Sedan åt vi lite lunch.
Vid halv tre kom Amanda, så vi red en sväng på Beris och Nökkvi. Första biten red Amanda på Beris, men efter halva turen bytte vi hästar. Det gick riktigt bra. Nökkvi gick så fint så med henne. =)
Beris var riktigt pigg och glad. Men vad trötta och svettiga de var när vi kom hem... Det var varmt idag för dem.

När Amanda hade åkt hem var det agilitykurs med Vilma. =) Hon var så duktig som vanligt. Min lilla sötnos kan ju allt.

Nu sover hon som en liten gris i min säng... =) Ska snart flytta lite på henne för att kunna krypa ner själv.. Är riktigt trött!


Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback